2020. január 5., vasárnap

Legek 2019

Immár hagyomány a blogomon, hogy az új év kezdetével röviden számot vetek az előző évi olvasmányaimmal, valamint kihirdetem közülük a legjobbakat és a legrosszabbakat.

Sikerült megtörni a korábbi évek csökkenő olvasási tendenciáját, és 2019-ben kicsit több regényt olvasnom, mint az azt megelőző évben. Végre a Goodreads kihívását is újra teljesítettem, igaz, elég alacsonyra tettem a lécet 20 könyvvel, de összesen végül 26-ot olvastam el. Ez átlagosan kéthetente egy könyvet jelent, amire szerintem büszke lehetek. Volt néhány megkezdett, de félbehagyott könyvem is, ezek közül egyről írtam is a blogon, így összesen 27 könyvről született blogbejegyzésem. A 26 befejezett olvasmányomból 14-et olvastam angol nyelven, és 8-at írt férfi. Pontozásban a könyveknek a tavalyival megegyezően most is 3,5-öt adtam átlagban a moly.hu-n (2017-ben 3,7-et, 2016-ban pedig 3,2-őt). A lehető legmagasabb pontszámot, azaz ötöt, csupán két regény kapta meg, a mélyenszántó Az Idő Ura, valamint az önéletrajzi Eat, Pray, Love. Két további könyv kapott 4,5 pontot: a romantikus One Day in December és a klasszikus Virágot Algernonnak.

A Mini-könyvklub továbbra is fut, habár a klubtagok száma és lelkesedése mintha egyre inkább megcsappanna. Most indult a 15-ik négyhónapos forduló, amiben kivételesen a korábban olvasott regényeink folytatásait fogjuk olvasni. Nagyon örülök ennek, mert sok jó könyvünk volt már a könyvklubban, amik sorozatkezdők, de egy kivételével sose jutottam el oda, hogy folytassam is őket. Külön öröm számomra, hogy a 4 könyv közül három is magyar szerzőtől származik. Ez szerintem azt jelzi, hogy a magyar írók is képesek olyan színvonalas és szórakoztató regényeket írni, amik felveszik a versenyt külföldi társaikkal. Szintén a könyvklubhoz kapcsolódik, hogy egy új interjút is készítettünk a Bábel fiai regényhez kapcsolódóan Moskát Anitával (ezt ide kattintva olvashatod el).

Most pedig következzenek a 2019-es olvasmányaim legjei. Mivel az olvasott könyvek száma idén sem túl magas, ezért a tavalyihoz hasonlóan most is csak egyetlen "győztest" hirdetek minden kategóriához, további jelölteket nem is állítottam. Ha a képre kattintasz, a könyvről szóló bejegyzésem nyílik meg.

Legjobb könyv:
Az Idő Ura nagyon kedves, megható, némileg filozófikus, és főleg elgondolkodtató olvasmány volt. Nem mondhatni teljesen egyedinek, mert itt-ott emlékeztet más történetekre, de nagyon jól összerakott, és fontos üzenetet hordozó történet ez, ami ráadásul szórakoztató is, én csak nehezen tudtam lerakni.
Az Idő Ura

Legjobb sorozat:
Ez a regény rendkívül szórakoztató, sokat nevettem olvasás közben. A történet nem veszi komolyan magát, ezért kifejezetten könnyed kikapcsolódásra való.
The ​Rejected Writers' Book Club

Legjobb író:
Nagyon jól felépítettnek tartom ezt a romantikus történetet. Szeretem, amikor hosszú időszakot, – ezúttal 10 évet – ölel fel egy regény, ám nem hiszem, hogy a romantikus kategóriában könnyű egy ilyet úgy megírni, hogy az ne tűnjön túlságosan mesterkéltnek, vagy a valóságtól elrugaszkodottnak. Habár a kerettörténetben itt is van egy kis mesei elem, a regény nagy része mégis kedves és hihető volt számomra.
Josie Silver

Legnagyobb meglepetés:
Amikor elkezdtem olvasni ezt a romantikus – és mint olvasás közben kiderült, erotikus – könyvet, egy egyszerű limonádéra számítottam. Nagyon meglepett, hogy sokkal több annál, mert a női esélyegyenlőség központi szerepet kap a történetben, és mély gondolatok is előkerülnek ezzel a témával kapcsolatban. Emellett pörgős és izgalmas cselekményt kaptam, ami mindenképpen kiemeli a regényt a műfajából.
Egyetlen éjszaka

Legeredetibb ötlet:
A Bábel fiai egy olyan fantasy, ami érdekesen ötvöz egy bibliai történetet, mai modern szereplőket és egy történelmi, önkényuralmi társadalmat. Az összekötő elem egyfajta természetfeletti erő, aminek a különféle megjelenési formái kérdésekkel töltik meg az olvasó fejét.
Bábel fiai

Legszebb borító:
Ezt nagyon nehéz volt kiválasztani, mert több könyvnek is gyönyörű a borítója, de végül erre a misztikus és részletekben gazdag képre esett a választásom.
Bábel fiai

Legnépszerűbb könyvértékelésem:
A 2019-as évben készült könyvértékeléseim közül a leglátogatottabb (263 megtekintéssel) a Gyilkos vágy volt, ami egy kicsit talán erőszakos, de mindenképpen lebilincselő és akciódús magyar krimi. Számomra érdekes volt ismerős helyszíneken játszódó krimit olvasni.
Gyilkos vágy

Legrosszabb író:
Lehet hogy nem fair tőlem rossz írónak nevezni Jesmyn Ward-ot, de kétségtelen, hogy a tavalyi olvasmányaim közül az ő regényével gyűlt meg leginkább a bajom. Undorodtam az egésztől, kezembe se akartam venni a könyvet, mindenhogyan halogattam, hogy folytassam az olvasást. (És végül be se fejeztem a regényt.) Számomra túlságosan gyomorforgató és viszolyogtató volt az egész, mindezek mellett még unalmas is, mert cselekménye az nem sok van.
Jesmyn Ward

Legcsúnyább borító:
Nekem ez a borító nem áll össze. Miért üldögél a levendulamező fölött a semmiben egy szőke nő egy bőröndön, amikor a főszereplő egy idősödő férfi, akinek még csak bőröndje sincs az útra? És miért kapunk levendulamezőt a borítóra? Nekem ez a borító nagyon furcsa, és szerintem kifejezetten rossz választás a regény történetének ismeretében.
Levendulaszoba

Hasonló bejegyzések:
     Legek 2018
     Legek 2017
     Legek 2016
     Legek 2015
     Legek

Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése