2020. január 6., hétfő

Újévi Fogadalmak Book Tag 2020

Alapelvem, hogy sosem teszek semmilyen újévi fogadalmat, de megtetszett ez a booktag, amit AniTigernél láttam. Nem minősül fogadalomnak! :)

1. Egy író, akitől szeretnél olvasni idén, de eddig még semmit nem olvastál tőle

Baráth Viktória. A Librinél voltak hatalmas évvégi akciók, és ez a sorozatkezdő kötet 1110 forintomba került. Gondoltam, teszek vele egy próbát, a moly.hu-n nagyon jó értékeléseket kapott. Meglátjuk.

Tárgyalótermes krimi "perzselő hangulattal", akármit is jelentsen ez utóbbi. Kicsit nehéz elképzelni, hogy a tárgyalóteremben flörtölnek, vagy szikrák pattannak, de lehet, hogy ez csak figyelemfelkeltő szöveg a borítón. :)


2. Egy könyv, amit mindenképpen szeretnél elolvasni

Propheta. Az első rész, az Oculus nagyon-nagyon tetszett, és amint kijött a folytatása, rögtön meg is vettem. Mégsem jutottam még sajnos el odáig, hogy el is olvassam. Ezt szeretném mielőbb pótolni.

Más bolygón játszódó sci-fi mesterséges intelligenciával, rabszolgákkal (legalábbis az első részben), érkező űrhajóval és tinédzserekkel, akik már nem is igazán tinédzserek.


3. Egy klasszikus, amit szeretnél elolvasni

Nyílt kártyákkal. Remélem, Agatha Christie klasszikusnak minősül! Ezt a történetet már többször is láttam többféle filmfeldolgozásban, és mindig nagyon tetszett! Számomra különösen kedves, hogy egy bridzsparti közepette történik a gyilkosság (amit sokáig észre sem vesznek!), ugyanis középiskolában tanultam kicsit bridzsezni. Most pedig a Mini-könyvklubban megválasztásra került ez a könyv (a Gyilkosság Mezopotámiában folytatásaként), és örülök, hogy végre olvashatom is az eddigi filmnézések után.


4. Egy könyv, amit szeretnél újraolvasni

HAHA-HA-HA-HAAAA! (ez egy gonosz nevetés volt)
Nincs ilyen.
Nagyon ritkán olvasok újra könyveket, hiszen annyi sok jó könyv van. Inkább újakat fedezek fel!


5. Egy könyv, ami ezer éve várólistás és idén el akarod olvasni végre

Az ezer év talán túlzás, de pl. a Viharos érzelmek már vagy 2-3 éve vár rám. Mindig rám kacsint, amikor a polcról válogatok egy új olvasmány után, de egyelőre hiába. Talán az idén.


6. Egy jó vastag könyv, amit beterveztél

Holdnak árnyéka. Az első könyvet, a Napnak fényét szintén a Mini-könyvklubban olvastuk, és akkor annyira tetszett, hogy ódákat zengtem róla. Kíniai (akarom mondani: magyar) futurisztikus sci-fi robot-emberekkel és egy szuperintelligens macskával. Akciódús, kedves, teli találat. Rögtön meg is vettem a második részt, sőt, két másik könyvet is az írónőtől, ám ezek közül egyelőre csak a vámpírosat, az Éjfélt olvastam el (az is tetszett). Most pedig a Holdnak árnyéka bekerült a legújabb Mini-könyvklubba, úgyhogy alig várom, hogy olvassam!! 

Ja, és hogy vastag-e a könyv. Hát én e-könyvként vettem meg, úgyhogy az enyém nem, de a papír kiadás 596 oldalas.


7. Egy író, akitől már olvastál és idén is szeretnél

Dmitry Glukhovsky. A Metró 2033 (már lassan kezd unalmas lenni, de szintén könyvklubos olvasmány volt) számomra igazi maradandó élmény volt, bár a folytatásokat azóta sem olvastam el. (Nekem az egy kerek történet volt, nem tudom eldönteni, akarom-e folytatni.)

Nyáron mikor nagymamám születésnapjára vettem könyvet, nem bírtam dönteni két könyv között, és végül egy gordiuszi csomóval feloldva a problémát, megvettem mindkettőt, mondván, hogy lesz még karácsony is. :D Igen ám, de 2+1-es akció volt a Libriben, így hát akkor kéne egy harmadik könyv is, ezúttal magamnak. Alapelvem, hogy nem veszek magamnak olyan könyvet, aminek az eredeti nyelve angol, mert akkor már inkább olvasom angolul az eredetit. Így aztán igencsak leszűkült a lista, hogy mik jöhetnek szóba, és nagyon örültem, amikor megláttam Glukhovsky új regényét az akcióban. Rögtön lecsaptam rá. Remélem, sikerül idén elolvasnom.


8. Karácsonyra kapott könyv, amit el fogsz olvasni idén

Most karácsonyra? Még az előző évit sem olvastam el! :D

Most ezt kaptam: Ólompegazus. Egyelőre csak a fülszövegéből és a borítójából tudok tippelni: talán valami szellemlényes, vagy alakváltós? Remélhetőleg még az idén kiderítem. ;)


9. Egy sorozat, amit elkezdeni és befejezni is 2020-ban fogsz

Hát ilyen nagyon ritkán van nálam.... Erősen kétlem, hogy bármilyen sorozatra így sor kerülne. Csak abban tudok reménykedni, hogy már megkezdett sorozatokat befejezek, pl. az Ólomerdőt, vagy a fent is említett Napnak fényét.


10. Egy megkezdett sorozat, amit be fogsz 2020-ban fejezni

Hupsz, ezt épp most le is lőttem. :)

Íme az Ólomerdő, aminek az első része szintén Mini-könyvklubos volt még 2016-ban, a második része éppen az ehavi olvasmányunk, és ha tetszik, talán elolvasom a harmadik kötetet is.


11. Van valami olvasási terved? Ha igen, hány könyvet tervezel idén elolvasni?

Egyedül a Goodreads olvasási kihívásánál szoktam valamilyen számot beállítani célnak, hogy kb. hány könyvet tudnék vajon az évben olvasni. Mivel 2019-ben összesen 26 könyvet fejeztem be, ezért idénre valószínűleg 25-öt fogok beállítani, aztán reméljük, hogy legalább ennyi újra összejön.


12. Bármilyen egyéb célkitűzés?

Mini-könyvklub!


Ha tetszett a book tag, fogd és vidd! :)

Hasonló bejegyzések:
   Az ijesztő „el-szeretném-olvasni” lista (BookTag)
   Népszerűtlen Vélemény Book Tag
   Féléves könyves kiakadás booktag
   Legek
   A feláldozható könyvek Tag
   Könyves udvarlás Tag
Kövess Bloglovin-on

3 megjegyzés:

  1. Szuper volt olvasni, úgy örülök, amikor 1-1 booktagen megakad a szemed! ;) Hát igen, részemről is haladás, ha haladok az Üvegheggyel meg a J.Goldenlane sorozattal. (Az Üveghegyet már el is olvastam, de a könyvben szereplő második kisregénynek még csak most álltam neki.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hahaha, most hogy nézem, az utolsó book tagem 2015 végén született! :D Igaz, ott van mindig év elején a "Legek" válogatásom, ami szintén ilyen jellegű.
      Az Üveghegynek én még csak a beszerzésénél tartok. Nem baj, addig is olvasgatom a megkezdett karácsonyi regényemet. :D

      Törlés
    2. Visszavonom: találtam egy booktaget 2016-ból is! ;)

      Törlés