2022. január 2., vasárnap

Legek 2021

Könyves összefoglaló 2021-ről, a kedvenc és utált olvasmányaimmal.

2021-ben 22 könyvet olvastam el, ami eggyel több, mint a 2020-as évben. Ezekből hatot olvastam angol nyelven, plusz olaszul és hollandul is olvastam olyan rövidebb könyveket (képregényeket, gyerekkönyveket, könnyített olvasmányokat), amiket bele se számoltam a 22 könyvbe. A 22 könyvből tizenháromnak férfi volt a szerzője, ami 59%-nak felel meg. Pontozásban a könyveknek 3,9-et adtam átlagban a moly.hu-n, ami eddig a legmagasabb átlagszám (2020-ban 3,6-ot, 2019-ben és 2018-ban 3,5-öt, 2017-ben 3,7-et, 2016-ban pedig 3,2-őt). Valóban úgy érzem, hogy több jó könyvet olvastam most, mint máskor, és sokkal kevesebbet is hagytam félbe. (Ebben az évben csupán két olyan könyv volt, amit annyira nem bírtam, hogy félbehagytam az olvasásukat.) A lehető legmagasabb pontszámot, azaz ötöt, csupán egyetlen regény kapta meg ebben az évben, ez pedig a brilliáns sci-fi, A Hail Mary-küldetés. Három további könyv kapott 4,5 pontot: a pörgős Evelyn Hardcastle 7 halála, a chick-lit Otthoncsere, és a Kiálts farkast című magyar sci-fi.

A könyvértékelések mellett írtam egy hosszú blogbejegyzést a könnyített olvasmányokról is. Az elmúlt néhány évben ugyanis sok időt töltök az olvasásukkal, de ezek sosem jelennek meg a blogomon, mert sokáig nem is tekintettem őket "rendes" olvasásnak. Holott sokkal több időt szánok egy-egy ilyen olvasmányra a nehézségük miatt, és időnként bizony még szórakoztatóbbak is, mint egy-némely regényem. Kicsit reklámozni is szerettem volna őket, mert a pandémia alatt sokan kezdtek bele, vagy újult erővel folytatták az idegen nyelv tanulását, viszont sokan soha nem is hallottak ezek létezéséről. A könyvesboltokban is egyedül angol nyelven láttam őket valaha (de a legtöbb boltban angol sincs), holott rengeteg nyelven léteznek, csak keresni kell, és akkor rájuk lehet találni.

A Mini-könyvklub továbbra is fut, habár a klubtagok száma továbbra is lassan apad. Tegnap indult a 21-ik négyhónapos forduló, aminek jelenleg öt tagja van. Igaz, még a hónap végéig lehet jelentkezni. Habár nem sokan vagyunk, de annál jobb könyveket olvasunk: a fent említett sok pontos könyvek közül mindet a Mini-könyvklub keretein belül olvastam el.

Mindezek után következzenek a 2021-es év során olvasott könyveim legjei: a legjobb, legszebb, legrosszabb, stb. Idén "A legjobb sorozat" kategória elmarad, mert alig olvastam olyan könyvet, ami sorozatnak a része. Ha a képre kattintasz, a könyvről szóló bejegyzésem nyílik meg (ha van).

Legjobb könyv:
Számomra az év könyve A Hail Mary-küldetés. Rendkívül izgalmas, nagyon jól felépített, néhol humoros, máskor rendkívül feszült ez a sci-fi, amit mintha csak nekem írtak volna.
A Hail Mary-küldetés

Legjobb író:
Számomra idén a legjobb író Stuart Turton, az Evelyn Hardcastle 7 halálának írója volt. Feszes cselekményével és csavaros történetszövésével teljesen magába szippantott ez az izgalmas regény.
Stuart Turton

Legnagyobb meglepetés:
Magamtól biztos nem vettem volna meg, és még így sem tudtam, mire számítsak tőle, de végül nagyon tetszett a Dharma. A három rövid, egybefonódó történetből mindegyiket nagyon érdekesnek találtam.
Dharma

Legeredetibb ötlet:
Kis híján az Evelyn Hardcastle 7 halála kapta meg ezt a díjat is, de végül a Kiálts farkast mellett döntöttem. Méghozzá azért, mert egy teljes jövőbeli világot épít fel. Némileg ismerős helyeken járunk, Budapest utcáin, mégis minden megváltozott. A környezetszennyezés hatására megszülető, öntudatra ébredő plazma teljesen átformálja a várost és az embereket.
Kiálts farkast

Legszebb borító:
Nem, nem George Clooney miatt választottam ezt a borítót (bár ő még most is jó pasi). Bárkinek a sziluettjével jól mutatna ez a kép a csillagos égbolt és a színek kontrasztja miatt.
Az éjféli égbolt

Legnépszerűbb könyvértékelésem:
58 megtekintéssel 2021-ben az Otthoncseréről írt könyvértékelésem volt a legnézetteb (és feltehetően a legolvasottabb is).
Otthoncsere

Legrosszabb író:
Amilyen szép a borítója, annyira unalmas volt maga a regény. A történet túlságosan kiszámítható volt és nagyon lassú sodrású. Sci-fi létére tele volt tudományos tévedéssel és sok egyéb baromsággal. A főszereplő karaktere teljesen hiteltelen, ami önmagában is elég lenne egy pocsék könyvhöz.
Lily Brooks-Dalton

Legcsúnyább borító:
A Naondelt nem fejeztem be, nem volt nekem való, pedig a sorozat első részét, a Maresit nagyon szerettem. Annak a borítója is nagyon tetszett, a folytatáséval viszont mintha nagyon mellé lőttek volna. Egyedül a cím szép rajta, szerintem minden más elhibázott, és a különböző részletek nem passzolnak össze.
Naondel

Hasonló bejegyzések:
     Legek 2020
     Legek 2019
     Legek 2018
     Legek 2017
     Legek 2016
     Legek 2015
     Legek

Kövess Bloglovin-on

4 megjegyzés:

  1. Érdekes volt olvasni! Év közben valahogy elkerülte a figyelmem a könnyített olvasmányos poszt, de most elolvastam, és hirtelen kedvet kaptam megint a japánt gyakorolgatni. :)) A borítók kapcsán: poén, hogy a legrondább borító rejti a legeredetibb történetet, míg a legszebb a legszenvedősebbet! (Utóbbin nem tudom felfedezni Clooney-t, pedig tudom, hogy az ő filmje. :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy érted, hogy neked a Kiálts farkast a legrondább borító?
      Hajrá a japánnal! Nem is tudtam hogy tanultál valaha japánul. De azt láttam, hogy jelentkeztél a kihívásra. Azt hittem, angolul akarsz majd olvasni.

      Törlés
    2. A kihívást valószínűleg angolul fogom csinálni, mert a japánban egyelőre a hiraganákat meg a kanjikat tanulgatom. Pár mondatot össze tudok rakni, de nem sokat és csak a kiejtés alapján ismerem fel/értem meg, olvasva nem. :') Muszáj volt elkezdenem valami nyelvet még tavaly márciusban a nagy bazárkózásban, mert másféle agytorna nem kötött le 100%-ra. A japán kellően nehéz volt, hogy elterelje a figyelmem a covidról. Idén gondolkodom a japán folytatásán, de a random olaszon, svéden, francián is... :') Jó lenne több nyelvet ismerni egy picit.

      (Igen, részemről hivatalos: az a legrondább, amit 2021-ben olvastál.)

      Törlés
    3. Most már emlékszem is, hogy mondtad a japánt, csak elfelejtettem! Bocsi!
      Hát sok sikert a többi nyelvvel is, ha belevágsz! :)
      (Hát nem szép, de azért rondának én nem nevezném...)

      Törlés