2019. január 6., vasárnap

Legek 2018

Az új év kezdetével most is röviden számot vetek a 2018-as olvasmányaimmal, és kihirdetem közülük a legjobbakat és a legrosszabbakat.

2018-ban sem sikerült teljesíteni a Goodreads kihívását, pedig évről évre egyre kisebb számú regény olvasását tűzöm ki célul. Ebben az évben 29 olvasmányom volt, de ebből kettőt még nem fejeztem be, hetet pedig félbehagytam, így tehát összesen csupán 21 regényt olvastam el. Ugyanennyi könyvértékelés született a blogon, bár nem pont ugyanazokról, mert idén több félbehagyott regényről írtam, mint szoktam. A 21 befejezett olvasmányomból hatot olvastam angol nyelven, ugyanennyit írt férfi; és a félbehagyott, vagy még be nem fejezett könyvek közül további öt angol nyelvű. Pontozásban a könyveknek átlagban 3,5-öt adtam a moly.hu-n (tavaly 3,7-et, azelőtt pedig 3,2-őt). A lehető legmagasabb pontszámot, azaz ötöt, csupán egyetlen regény kapta meg, a The Silver Mask (a Magisterium sorozat negyedik kötete), valamint három további könyv kapott 4,5 pontot: a Krumplihéjpite ​Irodalmi Társaság, a The Secret, Book & Scone Society, és a Magisterium sorozat befejező kötete, a The Golden Tower.

A Mini-könyvklub töretlenül halad előre, immár a 12-ik négyhónapos fordulót kezdtük el. Május óta már nincsen kiragadott témakör, amihez ragaszkodnánk a négy hónap alatt, hanem vegyesen válogatok könyveket (a korábbi 10-hez képest 12-őt), és azt hiszem, hogy ez a változtatás nemcsak nekem tetszik, hanem a könyvklubtagok többségének is. Fontos szempont az is, hogy ez így kevesebb munkát ad nekem. Egy újabb interjút is készítettünk az egyik magyar írótól származó olvasmányunkhoz kapcsolódóan (On Sai interjúját ide kattintva olvashatod el.)

Most pedig következzenek a 2018-as olvasmányaim legjei. Mivel idén viszonylag kevés könyvet olvastam, így most csak egyetlen "győztest" hirdetek minden kategóriához, további jelölteket nem is állítottam. A szokásos sok-sok kategóriának sem látom értelmét, ezért most csak a legfontosabbakat mutatom. Ha a képre kattintasz, a könyvről szóló bejegyzésem nyílik meg (ha van).

Legjobb könyv:
Tökéletes "cozy mystery" ez a regény, a szereplők nagyon szerethetőek, a könyvek és az olvasás fontos szerepet kapnak a történetben, ahogy a főszereplő szégyene és titkolt múltja is. Egy haláleset, nyomozás, és új barátságok szövődése teszik igazán érdekessé a történetet.
The Secret, Book & Scone Society

Legjobb sorozat:
A Magisterium könyvsorozat elejétől a végéig nagyon tetszett, bár az utolsó két részről már nem írtam blogbejegyzést, mert teljesen fölöslegesnek éreztem. Aki a könyvajánlásom alapján állna neki az olvasásnak, annak úgyis azt tanácsolnám, hogy az első résszel kezdje!
Magisterium

Legjobb író:
Ez a könyv kis híján vitte a legjobb regény címet is. Történelmi levélregény imádnivaló szereplőkkel, a háború okozta traumák felidézésével és azok feldolgozáról. Kár, hogy (az én ízlésemnek) pocsék filmet készítettek ebből a jó regényből.
Mary Anne Shaffer és Annie Barrows

Legnagyobb meglepetés:
Ove története váratlanul ért, meglepett, és megmelengette a szívemet. Ez a történet megmutatja, hogy életünk addigi értelmének elvesztésekor is van miért tovább élni; ha találunk a szeretetünkre érdemes embereket, és velük töltjük ki a napjainkat, akkor egyben új értelmet is adtunk önmagunk létezésének. Ove a régi és új szomszédaiban talál vigaszra, és azokból igazi közösséget kovácsol.
Az ember, akit Ovénak hívnak

Legeredetibb ötlet:
Ez a sci-fi történet Santa Claus (azaz a Télapó) eredettörténetét meséli el, ám nem a szokásos cuki karácsonyi történet formájában, hanem kicsit amolyan thriller jelleggel. Az elfek ki akarják irtani az emberiséget, ám maguk között sincs egység. Vajon ki fogja megállítani a gonosz és fagyos Jacket?
Claus

Legszebb borító:
A Bolyongó borítója nem túl hivalkodó, ám a szép színek és a különös formák vonzzák a tekintetet. A madártollakban a figyelmes szemlélő olyan részleteket vehet észre, melyek csak a regény olvasásakor kapnak értelmet.
Bolyongó

Legnépszerűbb könyvértékelésem:
A 2018-as évben készült könyvértékeléseim közül a leglátogatottabbak (38-38 megtekintéssel) a Holttest a fürdőkádban és az Apa, randizhatok egy lovaggal? voltak. Előbbi egy rendkívül gyenge történelmi krimi, az utóbbi pedig egy izgalmas magyar YA fantasy.
Holttest a fürdőkádban
Apa, randizhatok egy lovaggal?

Legrosszabb író:
Rhys Bowennek sikerült elérnie, hogy a főszereplője nemcsak hogy nem szerethető, hanem hiteltelen is. A karakterábrázolás következetlen, a krimi szál semmilyen, már-már nem is létezik, és a történelmi korszakba helyezés megvalósítása csúfos kudarcba fulladt.
Rhys Bowen

Legcsúnyább borító:
Ez nem hiszem, hogy külön magyarázatra szorulna.
Holttest a fürdőkádban

Hasonló bejegyzések:
     Legek 2017
     Legek 2016
     Legek 2015
     Legek

Kövess Bloglovin-on

2 megjegyzés:

  1. ...az utolsó kettő. XD Amúgy tök jó volt ez a bejegyzés, imádom a LEGeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi :) Szívesen látnék én is tőled egy ilyet! ;)

      Törlés