2022. szeptember 17., szombat

Véres Balaton

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEin96ebhyUKFksixGRS0RqGqqOQqLQkOYz8RCmz9Y7YtfMRqsqzAHml9RD_wrRi3w33-Nczu_yVj7coNCJrkP__MxgOwNEFF9fiP8FEuw38D9tUQHxDUXtSvpmpgnLx1vYzOSrUv-Y_PpH2W-9D-GZqHpjBfEqBVk7OZ6d8vlpbYpfMx0ELBHMo5F_-QA/s400/V%C3%A9res%20Balaton.jpgVéres, pörgős, több szálon futó nyomozás a Balatonnál 1979-ben.

A történetből: Egy főiskolás lányt holtan találnak egyik reggel az úttörőtábor strandján a Balatonnál. Szemét kivájták, testét művészien helyezték el. Habár a rendőrség nagy erőket kötött le egy rendőrgyilkosság felderítésére, ez az ügy is kiemelt szerepet kap, mert összefüggésben lehet a néhány nappal korábbi esettel, amikor is ugyanebből az úttörőtáborból eltűnt egy francia kislány. Az ügy nemzetközi szála miatt azonban a Balatonnál csendes nyomozás folyik kis létszámmal, és az újságírók beavatása nélkül. A cél mielőbb megtalálni Mariont, a kislányt, aki talán még életben lehet.

Értékelésem: Nagyon izgalmas regény volt, egy viszonylag rövid könyvben sok eseményt sikerült szépen elmesélni. Több szálon, több szereplővel futott a történet, és időnként az időben is ugráltunk néhány napot előre vagy hátra. Nem volt azonban ez egyáltalán zavaró, sőt, sikerült érdekesen és érthetően tálalni az újabb és újabb eseményeket. A fő szereplők mind szerethetőek voltak, és a retró fíling is hozzáad a regény hangulatához. Nem mondom, hogy minden hibátlan a regényben, néhány dolgot természetesen leegyszerűsített az író, de ezáltal szerintem könnyebben emészthetőek a brutális részek is, és pörgősebb lett a cselekmény is.

Tetszett, hogy az egyik főhősünk, egy szeleburdi fiatal nő, Laura, kriminálpszichológusnak tanul, és ő szeretne lenni az ország első profilalkotója, aki sorozatos bűnelkövetőknél elkészíti a tettes pszichológiai jellemzését. Az ilyen leírásokból fontos plusz információhoz juthat a rendőrség, ami segít a gyanúsítottak listájának leszűkítésében. A női szereplőt talán kicsit túl idealisztikusan ábrázolta az író (habár egyszer behisztizett, amikor nem akarták bevonni a nyomozásba), míg a férfi főszereplő érzelmi érettsége kissé lemaradásban van; nem tudom, hogy ez egyfajta tisztelgés-e a nők iránt, vagy szimplán realisztikus ábrázolás akart-e lenni. :D Viszont mindketten bombajól néznek ki, amit én egyértelműen mesei elemnek fogtam föl... Akárhogy is, szerencsére a személyes szálak kissé háttérben maradnak a regény folyamán, és végig inkább a nyomozás marad fókuszban. Habár nem bántam a személyes részeket, hiszen ettől lesznek emberiek, vagy legalábbis érdekesek a karakterek, mégis, ennél többet nem biztos, hogy jól viseltem volna.

Összességében nekem tetszett a regény, nagyon gyorsan kiolvastam, szinte faltam az oldalakat, és végig kíváncsian vártam a végkifejletet. Egy krimiben (nekem) ezek számítanak leginkább, ezért nagyon elégedett voltam vele, és a gyenge pontjai eltörpülnek mindemellett.

Értékelésem: 4 / 5

Hasonló könyvek:
A fiú
Loveclub
A sötétség angyala
Gyilkos vágy
Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése