2019. január 23., szerda

Gyilkos vágy

https://moly.hu/konyvek/kovacs-noemi-gyilkos-vagyIzgalmas, pörgős krimi magyarországi helyszíneken.

A történetből: Peter Page nyomozót rémálmok gyötrik legutóbbi nyomozása, a Normafás gyilkos óta. Mivel rosszullétei már a munkájára is kihatnak, ezért az ezredes felfüggeszti munkájából és kényszerpihenőre küldi. Page azonban mindenáron dolgozni akar, így az új gyilkossági ügynél a tiltás ellenére elmegy ő is a helyszínre. Rituális gyilkosságnak tűnik, ám a szerb alvilág is kapcsolódik az ügyhöz. A nyomozók Szegedre utaznak, hogy fülön csípjék a szerb verőembert, ám az akcióban egy társuk életét veszti és Page gyanúba keveredik.

Értékelésem: Már rég el akartam olvasni ezt a regényt, egy éve el is kezdtem, de akkor sajnos az első tíz oldal után már nem volt lehetőségem folytatni. Most újra nekivágtam, és egy hét alatt ki is végeztem. Nagyon olvastatja magát, mert nem ül le egyszer sem a történet. A krimi szál izgalmas és fordulatos, és Page háttértörténete is érdekes, habár nincsen túlrészletezve. Ez a regény egyértelműen a krimiről szól, ez áll mindennek a központjában. Meglehetősen sok nyomozó dolgozik az ügyön, akiket eleinte kicsit nehéz megjegyezni és elkülöníteni, és mivel csak egy nagyon rövid leírást kapunk róluk az elején, így a nevükön kívül nincs igazán fogódzó, amihez kapcsolhatnánk őket. A nyomozásban viszont sok szerepet kapnak, így hamar belerázódik az ember a nevekbe.

Nekem a regény a Castle könyvsorozatot juttatta eszembe, mert az is pörgős volt, és főleg nagyon szövevényes, újabb és újabb elméletekkel a gyilkos kilétéről és motivációjáról. Itt is ez volt, csak még több nyomozóval és magyarországi helyszínekkel. Volt egy-két zavaró, elvarratlan szál olvasás közben, ami a vége felé ugyan magyarázatot kapott, de úgy éreztem, hogy ezt olvasóként már hamarabb tudnom kellett volna (leginkább az zavart, hogy elfogták ugyan Radićot, aki a legforróbb nyomuk volt, mégis mintha megfeledkeztek, vagy letettek volna róla). Ezzel együtt is izgalmas és élvezetes volt a regény, és külön élveztem azokat a jeleneteket, amik számomra jól ismert helyszíneken játszódtak.

Az író neve nekem egyébként semmit nem mondott, viszont a borító belső részén van egy fénykép, ami valahogy olyan ismerős érzést keltett bennem. A kép alatti rövid leírásból pedig megtudtam, hogy bűnügyi riportjai voltak a tévében, így be is ugrott, hogy valóban ott láttam, de akkor még szinte gyerek voltam. A szakmai hozzáértése érződik is a történeten, ahogy az is, hogy egy sokat látott, bűnügyeken edződött, kemény nő írta, emiatt a férfi olvasóknak sem kell attól tartaniuk, hogy számukra túl "lájtos", vagy lányos történetet vettek a kezükbe. A manapság divatos, túlságosan véres jelenetekre azonban senki ne számítson, szerencsére ilyen szempontból ízléses maradt.

Értékelésem: 4 / 5

Hasonló könyvek:
Heat Wave - Hőhullám
A fiú
Kakukkszó

Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése