2014. november 19., szerda

Loveclub

http://moly.hu/konyvek/lakatos-levente-loveclubFelzaklató, erőszakos, erotikus thriller.

A történetből: Lili újságíró, és épp egy címlapsztorin dolgozik, melyben a rejtélyes budapesti öngyilkosságokról akar írni. Egy szenvedélyes éjszaka után zajra ébred, és észreveszi, hogy valaki kimegy a lakásból. Lakótársa szobájába lépve pedig holtan találja egyik barátnőjét. Nicole-nak a torkát vágták el. Első ránézésre ez is öngyilkosságnak tűnhet, ám a rendőrségi kihallgatás során Lili rájön, hogy valójában sorozatgyilkosságról van szó. Erre utal az is, hogy a nemzetközileg elismert kriminálpszichológus, dr. Lengyel Dávid is részt vesz a nyomozásban.

Értékelésem: Viszonylag ritkán olvasok magyar írótól (nem is tudom miért), de Lakatos Levente könyvét már egy ideje el akartam olvasni. Nemcsak hogy több díjat is nyert a könyveivel, de ráadásul jókat is hallottam róla, úgyhogy akartam tenni vele én is egy próbát. A dr. Lengyel sorozat első kötetét választottam.

Ez a történet egyszerre beteg és zseniális. Betegesen zseniális. Nagyon összetett, szövevényes, aprólékosan kidolgozott a történet, és több, igencsak meglepő fordulat és fejlemény van, ami még érdekessebbé teszi a könyvet. Nagyon jól fel volt építve a történet, végig fenntartotta a feszültséget és az érdeklődésemet. Bár nekem a vége egy picit túlzsúfolt volt. Az utolsó oldalakon tesz tisztába rengeteg dolgot, és zárja le a különböző szálakat, ami nekem egy kicsit sok volt hirtelen, mert így nem volt idejük leülepedni. De hogy miért beteg? Mert tele van nemi erőszakkal, és beteg gondolatokkal, ugyanis a tettes fejébe is belelátunk. Sok szálon fut a történet, és ebből az egyik, - ráadásul kiemelkedően sokszor megjelenő - a pszihopata erőszaktevő vonala. Ezek a részek nem villanyoztak fel különösebben, mert nem szívesen olvasok semmiféle erőszakról, vagy bántalmazásról, és ebben aztán tényleg sokminden előkerült, de kétségtelen, hogy rengeteg feszültséget hozott a történetbe. Ráadásul meglepő módon ezek a részek is olvastatták magukat. Nem tudom, hogy csinálta az író, de egyszer se fordult meg a fejemben, hogy "Na jó, én ezt nem bírom, nem olvasom tovább", hanem mindig izgalommal vártam, hogy hogyan lesz tovább. Ráadásul rejtélyessé tette az egészet, hogy több szereplő is volt, akiknek nagyon sokáig nem derült fény a kilétükre, és sokszor találgattam, hogy ki kicsoda lehet... talán mondanom se kell, hogy senkit se találtam el. :D Plusz pont a kiszámíthatatlanságért!

Azért mindennek ellenére, minden fejezet végén reménykedtem, hogy a következő fejezet nem az erőszaktevőről fog szólni. A legjobban talán Laura részei tetszettek, aki az egyik nyomozó. Ő nagyon empatikus, elég törékeny, de erős benne a bizonyításvágy. Mellette dr. Lengyel kriminálpszichológust is érdekes személyiségnek tartottam, de ő mintha kevésbé lett volna fontos a történet során. Lili talpraesett lány, de azért néha eszembe jutott, hogy "Mondd már el a rendőrségnek, amit megtudtál!". De ő nem mondta, inkább ment a feje után. Kicsit talán a rendőrök is hanyagnak tűntek, mert volt egy-kétszer, hogy megsejtették némelyik lányról, hogy vesszélyben lehet, de nem figyelmeztették. Pedig ezzel lehet, hogy megelőzhettek volna egy-két tragédiát.

Összességében nekem tetszett a könyv. Nem számítottam ennyi bántalmazásra, azt gondoltam, inkább a nyomozáson lesz majd a hangsúly, de még ezzel együtt is tetszett, és így talán kerekebb is lett a történet, hogy a tettest is alaposan megismertük. Ami még picit zavaró volt, hogy a párbeszédeknél sose jelent meg a megszólalást jelző gondolatjel. Gondolom a nyomtatásban ez rendben van, én viszont elektronikus formátumban vásároltam meg a könyvet, és ebben rendre elmaradtak a sor elejéről. Így kicsit nehezebb volt kisilabizálni, hogy mikor beszél valaki, és mikor csak gondolkodik, de azért persze megfejthető volt. Azt még nem döntöttem el, hogy a sorozat további részeivel is megpróbálkozom-e, de egy időre most biztosan elég volt ennyi nyomasztó gondolat.

Értékelésem: 4 / 5

A könyvsorozat részei:
 Dr. Lengyel 1: Loveclub
 Dr. Lengyel 2: Bomlás
 Dr. Lengyel 3: Aktus - várható megjelenés: 2014. december

Hasonló könyvek:
Senkinek egy szót se

Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése