2024. február 3., szombat

Diktátor

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiUFUJIfWv8eLckSUOa1K-IVgGwvRtYK8C-6LI3h6CDm0DRIE-oAfGjce3hL4QVYdTu6NheSNL7LnF6YJ6Ge8wfCwrnhPE5HcmIw5vAM2HLyQmeeCd-FILzGm-tZpkUqlr425iPjpSo5nrzqcJXiGyvCJZMEu7FG8ywtqbNwxddGrSLZH3kXuSeShqmQtgr/s500/Dikt%C3%A1tor.jpgLassú lezárás egy izgalmas történelmi kalandregény sorozathoz.

A történetből: Ritter nyomozó és Eszterházy gróf kalandjai folytatódnak, immár két külön úton, mióta Ritter fogságba esett. A háború véget ért ugyan, de a nagyhatalmak és a nagyravágyók továbbra is igyekeznek a lehető legjobb pozícióba kerülni, és ennek eléréséhez nem válogatnak a módszerekben. És miközben Budapesten pusztít a spanyolnátha, Eszterházy kényszerházasságot köt, hogy barátját biztonságban tartsa...

Értékelésem: Sajnos a trilógia harmadik része nem hozta számomra a korábbi színvonalat. A karakterleírások továbbra is erősek a regényben, és kalandokban sincs hiány, mégis úgy éreztem, hogy fölöslegesen lett a kötet felduzzasztva oda nem tartozó elbeszélésekkel. Leginkább talán az Anikszjútához tartozó részek zavartak; szerintem túl sokat olvastunk róla, pedig valójában nem is fontos szereplő. Mintha az írók szerették volna őt kiemelni, de nem éreztem úgy, hogy jogosan. Nem sikerült eléggé megágyazni hozzá ahhoz, hogy elfogadjam őt egy újabb főszereplőnek, és emiatt többnyire unottan olvastam még a tragikus gyerekkoráról szóló részeket is. Ugyanúgy, Hitler sztorija csupán lóg a levegőben, de ő ugye legalább valós, fontos történelmi személy volt... Mégis, tudván, hogy a regény 1918-ban véget ér, nem értettem, mire föl olvasunk róla. Ez egy olyan felvezető, aminek nem lesz folytatása.

Ugyanemiatt álltam értetlenül a végső lezárás felett is: miért kellett a két főhősnek megmenekülni? Persze valahol a szívem mélyén reméltem, hogy így lesz, de az eszemmel azt kívántam, hogy ne, hiszen úgy hitelesebb, és értelmesebb lett volna a történet. Viszont ha már megmenekültek, akkor legalább húzódjanak meg és éljenek boldog életet! Ezzel megmagyarázhatnánk, miért süllyedtek feledésbe a történelem során (mármint túllépve azon, hogy kitalált szereplők), és legalább megkapták volna a megérdemelt boldogságukat. Nagyon olyan szaga van a lezárásnak, hogy az írók egyszerűen nyitva akarták hagyni a lehetőséget a folytatásra, de a trilógiával a sorozatcímben, nem igazán értem, hogy mégis hogyan.

Értékelésem: 3 / 5

A könyvsorozat részei:
  Elhallgatott évszázad trilógia 1: Forradalmár
  Elhallgatott évszázad trilógia 2: Cselszövő
  Elhallgatott évszázad trilógia 3: Diktátor

Hasonló könyvek:
A könyvtolvaj
A kém, aki bejött a hidegről
The Last Days of Night

Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése