2020. április 23., csütörtök

Könyv napja - book tag

Kép forrása: freepik
Ma van a könyv napja, és ma szerencsés időzítéssel meg is érkezett egy online rendelt könyvem. :) (Teljesen véletlen egybeesés, ugyanis több mint két hete rendeltem.) Úgy érzem, ez jó kezdés, de kedvem támadt mással is ünnepelni. Ezért úgy döntöttem, hogy kitöltök egy book taget. Nagyon sokáig keresgéltem a neten, míg találtam egyet, ami megtetszett. Biztos túl válogatós vagyok... mindegy, a lényeg, hogy végül erre esett a választásom:

Ez vagy az book tag


Bacchante Blues blogján találtam rá.

1. Hol szeretsz inkább olvasni: kanapén vagy ágyban?

Kanapén!! Még rendesen felöltözve, nem pizsiben, de ha este van, esetleg már fogat mosva, hogy azért könnyű legyen majd ágyba mászni. :) Párnával szépen kitámasztom magam, lábat felhúzom vagy kinyújtom, pokróccal betakarom, jöhet a kislámpa és/vagy az e-book olvasó fénye, nagy lámpa nem is kell, mert csak fárasztja a szemet és esetleg nem is álmosodok el. Tökéletes. :) Ha még nincs túl késő, tea, nasi jöhet, ritkább esetben akár fröccs vagy koktél. :)

2. Férfi vagy női főszereplő?

Kép forrása: freepik
Mindegy, nem ezen múlik, csak legyen jól megírva! :)

3. Trilógia vagy tetralógia?

Hát ha ebből a kettőből kell választani, akkor talán inkább trilógia. Az is elég hosszú ugye.

4. E/1 vagy E/3 szemszög?

Hát végülis ez is mindegy, de azért azt észrevettem már, hogy ha E/3-ban van megírva, akkor kicsit több idő kell, hogy igazán beleéljem magam. Az E/1 esetben könnyebb a kezdettől azonosulnom a szereplővel. De csak akkor, ha együtt tudok érezni vele. Ha egy s*ggfej, akkor ez se segít. :D

5. Reggeli vagy esti olvasás?

Főleg esti. Ha reggel neki állok olvasni, akkor aznap én már nem csinálok semmi hasznosat! :D Kivéve, ha munkába megyek, akkor útközben sokszor olvasok, de néha nehéz abbahagyni. :) Most persze ez épp nem aktuális... El is veszítettem a fő olvasási időmet azzal, hogy nem járok be dolgozni.

Kép forrása: freepik
6. Könyvtár vagy könyvesbolt?

Könyvesbolt, de abból is a webshop leginkább. Mármint könyvek beszerzéséhez. De csupán nézelődni is nagyon szeretek, online is és személyesen is könyvesboltokban. Van egy hangulata, ahogy járom körbe a boltot, megállok a kedvenc kategóriáimnál és végigböngészem a már ismert és a még ismeretlen könyveket... és ilyenkor szeretek olyan témánál is megállni időnként, amit nem szoktam olvasni, és megnézem, van-e bármi, ami megragadja valamiért a figyelmem. Időnként le is ragadok valami (számomra) szokatlannál.

7. Megríkasson vagy megnevettessen a könyv?

Nevettessen! Számomra az olvasás főként kikapcsolódás, azt akarom, hogy szórakoztasson. Persze nem mindig, örülök annak is, ha valami mély tartalmat kapok, és ugye egy könyv akkor igazán jó, ha van benne jó is, rossz is. Szóval kell hogy legyenek szomorú részek is benne, de alapvetően inkább kellemes kikapcsolódást nyújtson számomra, mint csupán megríkató részeket!
Kép forrása: freepik

8. Fehér vagy fekete borító?

Őszinte leszek: nem értem a kérdést. Nem mindegy? Amíg nem full rózsaszín, neonsárgával vegyítve, hogy megvakulok tőle, addig nekem édes mindegy, hogy milyen színű. Legyen figyelemfelkeltő és/vagy szép, passzoljon a tartalomhoz és kész. Ne az én kedvenc színem legyen a meghatározó ebben a kérdésben!

9. Karakter-orientált vagy cselekmény-orientált könyv?

Azt gondolom, semelyik nem elég önmagában, hanem a kettő között egy egyensúlyt kell megtalálni. De ha valamelyik felé jobban elbillen a mérce, akkor inkább a cselekményt választanám. Persze a konkrét regényen is múlik, némely történetek inkább a karakter felépítését kívánják meg, de ha általánosságban kell választanom, akkor nekem inkább picit a cselekmény legyen pörgős, mint a karakterek túlrészletezettek.


Hasonló bejegyzések:
   Újévi Fogadalmak Book Tag 2020
   Az ijesztő „el-szeretném-olvasni” lista (BookTag)
   Népszerűtlen Vélemény Book Tag
   Féléves könyves kiakadás booktag
   Legek
   A feláldozható könyvek Tag
   Könyves udvarlás Tag
Kövess Bloglovin-on

1 megjegyzés:

  1. A nem s*ggfej főszerelőkre! :D :D :D Vicces volt olvasni, örülök, ha néha 'booktaggelsz'. :D

    VálaszTörlés