2015. december 14., hétfő

Népszerűtlen Vélemény Book Tag

Ez a szuper kép Zsófi alkotása a Könyvutca blogról.
AniTiger hívott meg erre a booktagre, bár igaz, hogy már jó két hónapja. Sajnos a könyves értékeléseim és a Könyvklub mellett csak most jutottam el odáig, hogy végre kitöltsem. Na de a lényeg, hogy végre elkészült. Köszönöm a meghívást AniTigernek, a Hagyjatok! Olvasok! bloggerinájának!

A booktag lényege, hogy a kitöltő megmutassa, melyek azok a felkapott, népszerű könyvek, amik neki nem tetszettek. Íme a kérdéssor.

1. Egy népszerű könyv vagy sorozat, amit nem szerettél

A Gyönyörű sorscsapást nagyon utáltam. A két főszereplő igazi antihős: a tesze-tosza, döntésképtelen, folyton rinyáló csajszi, és a kőbunkó, vadállat verőlegény. Tényleg sorscsapás volt a könyvet olvasni, de nem volt benne számomra semmi gyönyörűség. A lesújtó véleményemet ide kattintva olvashatod el, ha érdekel.

http://konyv-sarok.blogspot.hu/2014/12/karacsony-new-yorkban.html2. Egy népszerű könyv vagy sorozat, amit mindenki utál, de te szeretsz

Nincs olyan, hogy mindenki utálja, legfeljebb megosztja az embereket. Főleg, ha népszerű. Ilyen például Fejős Éva Karácsony New Yorkban című könyve, ami a moly-os értékeléseket elnézve kapott bőven hideget és meleget is. Nekem annyira bejött a könyv, hogy már az olvasásakor megfogadtam, hogy fogok még az írónőtől olvasni, de sajnos erre még mindig nem kerítettem sort. Ideje lenne.

3. Egy szerelmi háromszög, ahol a főszereplő nem azzal jött össze, akivel te akartad

A Hannah Swensen sorozatban (Sütiskrimik) Hannah két pasi közt őrlődik: a jóképű zsaru, aki megdobogtatja a szívét, és a nem annyira jóképű, de vicces fogorvos közt, akivel mindig tökéletesen megértik egymást. Sokáig olvastam a sorozatot, de minden kötettel egyre jobban untam. A fő problémám éppen az volt, hogy a főszereplők nem fejlődtek sehová, és emiatt Hannah se volt képes dönteni. Tehát nem az volt a bajom, hogy a másikat kellett volna választania, hanem ez, hogy ez a szerencsétlen nem volt képes választani! Azért ez így 10-12 kötet után már elég fárasztó tud lenni.

4. Egy népszerű könyvműfaj, amit nem igazán szeretsz

Horror. Nem szeretem a horrorokat, se könyvben, se filmen. Nem nekem való a borzongás, a riogatás, se a gusztustalan dolgok.

http://konyv-sarok.blogspot.hu/2013/12/naked-heat-meztelen-hoseg.html5. Egy népszerű/közkedvelt karakter, akit te nem szeretsz

Nem tudom valójában, hogy mennyire népszerű a karakter, de a könyvsorozat az, úgyhogy gondolom, hogy a főszereplője is az kell legyen. Nikki Heat-re gondolok az azonos című könyvsorozatból. A filmsorozat-beli főszereplővel, Kate-el nincsen problémám, de ez a könyvbeli utánzat elég idegesítő. Nagyon férfias a jelleme, és szinte megállás nélkül erotikus ábrándjai vannak. Az elején még szórakoztatónak találtam, de aztán már túlzásnak éreztem. Egyébként a többi könyvbeli szereplőről sincs túl jó véleményem.

6. Egy népszerű szerző, akit nem igazán kedvelsz

Na most meg fogtok kövezni... Nicholas Sparks. Két könyvét olvastam, és semelyik nem tetszett igazán. Túlontúl érzelmesek voltak számomra, szívfacsaró volt mindkét történet, úgy, hogy közben alig történt bennük valami. Túl kevés volt a cselekmény számomra, és a fogalmazásmóddal se voltam igazán elégedett, kicsit valahogy túl modoros volt nekem. (A Szerelmünk lapjairól itt írtam.) Nem valószínű, hogy valaha próbálkoznék még a könyveivel, akármennyire is népszerűek.

7. Egy népszerű toposz, amit meguntál (pl. elveszett hercegnő, szerelmi háromszög...)

Azt untam meg, méghozzá nagyon hamar, hogy a romantikus könyvek olyan sokszor házassággal végződnek. Miért nem elég, hogy összejönnek, és aztán mindenki képzelje el a folytatást, ahogy akarja? Miért kell mindig rájuk erőltetni az esküvőt, mikor még alig ismerik egymást?! Miért kell még tök fölöslegesen nyújtani a regény végét, amikor már minden bonyodalom megoldódott? Miért kell még egy iszonyatosan hosszú, vontatott fejezetet elolvasnom egy tökéletes álomesküvőről? Miért, miért, miért?!?!

8. Egy népszerű sorozat, amit nem áll szándékodban elolvasni

A sötét páros. Hát köszönöm szépen, én nem kérek egy olyan történetből, ami arról szól, hogy hogyan rabolnak el egy fiatal nőt és kényszerítik szexrabszolgaságra. Nem is értem, hogy egy ilyen témájú könyvsorozat hogyan lehet ennyire kapós, de úgy látszik, sokaknak van rá igénye, hogy erről olvassanak.

http://konyv-sarok.blogspot.hu/2015/12/the-jane-austen-book-club.html9. Sokszor mondják, hogy „a könyv mindig jobb a filmnél”. Te melyik film vagy tv sorozat adaptációt szereted jobban, mint a könyvet?

A Jane Austen könyvklubot! Most olvastam nemrég a könyvet eredetiben, és pár napra rá néztem meg a filmet (szintén eredetiben), és azt kell mondjam, hogy a film sokkal jobb volt! Kifejezetten érdekes volt a film, nagyon tetszett, a kisebb-nagyobb változtatások mind előnyére váltak a történetnek, és ami a könyvben nagyon elnyújtott, unalmas volt, azt a film bő másfél órájában sikerült élvezhetővé varázsolni. Én mondjuk a szereplőket nem fiatalítottam volna meg a könyvhöz képest, de gondolom így többen beültek rá a moziban...


Nem jelölök meg senki személy szerint, de bárki nyugodtan vigye és töltse ki ezt a book tag-et, ha szeretné!
Kövess Bloglovin-on

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy kitöltötted! Sparks miatt nem hiszem, hogy meg fognak kövezni... vagy majd melléd állok és kövezhetnek engemet is. :))
    Sütiskrimiket épp a hosszúsága miatt nem akartam eddig se olvasni, de mindenképpen rátesz egy picit az, hogy hosszan szenved a szerelmi háromszöggel is... nem nekem való. :(

    (Nikki Heat fantáziáin beröhögtem, csak a filmsorozatból ismerem Kate-t és nem olyan. :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, azért némi vígaszt nyújt, hogy nemcsak engem fognak kővel megdobálni. :D
      A Sütiskrimikből az első rész még nagyon jó volt, azt tudom ajánlani, amiatt szerettem bele a sorozatba, de a többi részt már tényleg nem érdemes kézbe venni, egyre silányabbak.
      Szerintem azért lett ilyen fülledt a Nikki Heat sorozat, mert a filmsorozatban volt, hogy azzal szekálta Castle a nyomozónőt, hogy a könyvbeli énje összefeküdt a könyvbeli Castle-el.

      Törlés