2021. június 30., szerda

A Pendragon legenda

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjL34lahfQGR8H6jiC2bRnCzdQNC4ctW0uA2B4R9NDlhL5qut79I91zcVp1vEFj9T8t28supXUk5-gKIB9I81m-L5W4vXTPB4AUgRf-D4GBG7luRT4fJru7B2eYWJtJeD3mIoh4C-6kGSsC/s400/A+Pendragon+legenda.jpgKelta horror.

A történetből: Bátky János már évek óta Londonban él. Az egyik partyn megismerkedik az Earl of Gwyneddel, aki annyira megkedveli, hogy rögtön meghívja wales-i otthonába. Bátky izgatottan várja az utazás napját, és addig igyekszik minél többet olvasni az Earl felmenőiről, azaz a Pendragon családról a British Museum könyvtárában. Először egy megmagyarázhatatlan, már-már fenyegető hangvételű telefonhívást kap, majd megismerkedik egy jópofa, nagyhangú, és nagyot mondó emberrel. Hamar összebarátkoznak, és kiderül, hogy az earl otthonába is együtt fognak utazni. A kastélyban azonban egyre kísértetiesebb dolgok történnek.

Értékelésem: Most tettem le a könyvet, és nagyon össze vagyok zavarodva. Ez a történet mintha három felvonásból állt volna: egy lassú bevezetésből, egy pörgős, izgalmas tárgyalásból, és egy sokkoló, gyors lezárásból. Valahogy nem illettek össze ezek a részek. A regény első felében, habár nem unatkoztam, de alig vártam, hogy végre történjen valami. Aztán az első fordulat a regény közepe felé ért, amikor a kastélyban beindultak az események, és kísértet(i)essé vált a történet. Annyira lebilincselt az izgalmas történetvezetés, hogy a nagy csendben olvasva megijedtem a telefonom váratlan csipogásától. Innentől már nagy reményeim voltak a regényt illetően. Eddigre a karaktereket is úgy-ahogy megkedveltem, vagy legalábbis elfogadtam. Aztán jött egy újabb fordulat, és egyre több bizarr esemény tanúja lettem, sőt, még új szereplők is a képbe kerültek. (Közülük egyébként a szabados életű és szabadszájú német nőt, Lene-t nagyon megkedveltem.) De semelyik furcsaság nem készített fel arra a horrorra, amit lezárásként kaptam. Nem is értem, hogy ez hogyan jött az írónak. Miért, és ha már ezt, akkor miért így írta? És most tulajdonképpen mit is olvastam? Egy gondtalan ifjú naplóját? Kalandregényt? Kísértethistóriát? Kelta mondakört? Horrort? Valahogy ez nekem nem áll össze, és hát meg kell valljam, nem volt ínyemre a vége. De biztos benne van az is, hogy egész egyszerűen nem erre számítottam a regénytől.

Értékelésem: 2,5 / 5

Hasonló könyvek:
Metró 2033
Drakula gróf válogatott rémtettei
Keserű ébredés
Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése