2021. május 1., szombat

Hat éves a Mini-könyvklub

Ma ünnepli hatodik születésnapját a Mini-könyvklub. Egy évvel ezelőtt nem voltam biztos benne, hogy ezt is megéri. Most egy kicsit bizakodóbb vagyok a könyvklub jövőjét illetően.

Amikor hat évvel ezelőtt elindítottam Magyarország (tudtommal) első online könyvklubját, nagyon sokan jelentkeztek. Az első három évben mindig 15 és 35 fő között ingadozott a létszám, bár persze ennél jóval kevesebben voltak, akik kitartóan el is olvasták a kijelölt/megszavazott könyveket. Én is sok erőfeszítést tettem, talán túl sokat is, amikor minden hónapban írtam egy blogbejegyzést valamilyen érdekességről az adott regény kapcsán, és amikor a hónap végi kérdőíveket játékos feladatokkal is kiegészítettem. Ez a része sajnos nem volt fenntartható a klubnak, és most is sajnálom, hogy ezekre már nincsen időm. Talán részben emiatt is, talán ettől függetlenül, de megcsappant a résztvevők lelkesedése. Egyre kevesebben jönnek vissza a könyvklubba, és még kevesebb az új csatlakozó, ám ez lehet, hogy annak köszönhető, hogy ma már több hasonló online közösségbe is lehet csatlakozni. Ha ez a helyzet, akkor ennek tulajdonképpen örülni kell. És az számomra mindenképpen örömteli, hogy habár újabban csak 510 klubtag van egy-egy fordulóban, de ők nagyobb arányban olvassák el a könyveket, tehát aktívabb a részvételük. Így azért mégiscsak azt látom, hogy érdemes ezt (egyelőre) folytatni.

Többször is voltak már változtatások a Mini-könyvklubban, de egy évvel ezelőtt viszonylag drasztikus módosításokat vezettem be. Egyrészt megszűnt a szavazási lehetőség a közösen olvasott könyvek kiválasztásához, és helyette magam jelöltem ki mindhárom regényt (bár most legutóbb épp a 3-ból 1 regényt mégis megszavaztattam). Ez jelentős könnyebbség nekem, így nem kell (fölöslegesen) több könyvet választanom, mint amennyit olvasunk. Ráadásul így egyszerűen tudom keverni a regények műfaját, és hónapról hónapra változik, hogy milyen témájú könyvet olvasunk. Ez szerintem sokkal változatosabbá teszi a könyvklubot. A másik nagy változtatás az volt, hogy a negyedik hónapban egy előre megadott, rendkívül hosszú listából választhat magának mindenki olvasmányt. Így ugyan nem teljesen szabad a választás (mint a könyvklub kezdeti éveiben), de mégis talál mindenki kedvére valót. Úgy látom, hogy ezek a változtatások nem vették el a csatlakozási kedvet, így egyelőre megtartom őket.

Az elmúlt év során ismét készítettünk egy interjút a könyvklubtagokkal, ezúttal a Kora február című misztikus-romantikus regény kapcsán Szaszkó Gabriellával.

A klubtagok pontozásai alapján a legjobb közösen olvasott könyv az elmúlt egy év során a Hétköznapi szorongások volt, hotversenyben az Evelyn Hardcastle 7 halálával. Mindkét regény átlagosan 4,8 pontot kapott ötből.

Nem lenne, és nem is lesz a jövőben könyvklub, ha nem térnek vissza a régi klubtagok, és nem csatlakoznak hozzánk újak. Ezúton szeretném megköszönni minden valaha volt klubtagnak a részvételét, és a mostanában is aktív, legkitartóbb, leglelkesebbeket pedig a fent látható plecsnivel szeretném megajándékozni. Azok, akik most is folyamatosan, vagy időről időre visszatérve, aktívan teljesítik a könyvklubot, megérdemlik, hogy név szerint is feltüntessem őket (csatlakozásuk sorrendjében):
AniTiger, Orsi, Veron, Phoenix88 és Vivien.
Köszönöm a kitartásotokat, és hogy újra és újra visszatértek a Mini-könyvklubba. Remélem, hogy sokáig színesítitek még a könyvklub életét, és jelzitek, ha valamilyen változtatást szeretnétek a könyvklubban. Fogadjátok szeretettel a fenti plecsnit, amit ha szeretnétek, kitehettek a blogotokra, vagy akárhova. :)

Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése