2020. október 22., csütörtök

Kora február

https://moly.hu/konyvek/szaszko-gabriella-kora-februarÉrdekes alapötletű romantikus történet.

A történetből: Anna és Josh egy ágyban ébrednek, azonban nem ismerik egymást. Sőt, hamarosan rájönnek, hogy az elmúlt öt évből semmire nem emlékeznek. Anna, legalábbis legutolsó emlékei szerint, épp az esküvőjére készült Patrickkel, Josh pedig egy görbe estét csapott a barátaival. Anna előtt boldog jövő állt, Joshnak pedig nagy tervei voltak az együttesével. Most Anna ujján gyűrű van, és úgy tűnik, Josh is elérte, amit tervezett, mert a modern hűtőből is az ő új számai szólnak, és mintha meggazdagodott volna. De miért vannak bezárva a házba?

Értékelésem: A regény egy nagyon ütős alapszituációval kezdődik, engem nagyon foglalkoztatott, hogy vajon mi történt velük, elrabolták-e őket, és ha igen, akkor ki és miért tartja őket fogva. A regény tele van szőve visszaemlékezős részekkel, amikor az elveszett emlékeik egy részét visszakapják. Ez is nagyon érdekes volt, hogy apránként velük együtt fedeztem fel, hogy hogyan is ismerték meg egymást, és milyen kapcsolat alakult ki közöttük. Szerintem nagyon jól építette fel az író a történetet, és jó részletekben adagolta a múltbeli események leírását. Ami nem tetszett, az végülis pont a feszültségforrás feloldása. Avagy, az ok, amiért be voltak zárva. Nem írok részleteket, mert túlságosan spoileres lenne, csak annyit mondok, hogy szerintem teljesen észszerűtlen, és ez sajnos nekem csalódást okozott. Végig ez izgatott, hogy mi lesz a feloldás, erre kaptam egy okés magyarázatot, de teljesen bugyuta motivációval. Na tessék, mégis itt egy erős spoiler: nem hagyhatom szó nélkül, hogy a történet, mint a végére kiderül, egy az egyben hozza az Egy makulátlan elme... c. film sztoriját, csak persze a főszereplők háttértörténete más.

Ha a kerettörténettől eltekintünk, és a regény lényegi elemére koncentrálunk, akkor bizony – nem nehéz kitalálni, egy szerelmi háromszöget kapunk. Nem szeretem a háromszögeket, főleg az effélét, mint itt a könyvben, mégis ezzel a cseles történetvezetéssel, ahol a szereplők maguk sem emlékeznek, érdekelt a történetük. Amit nem szerettem, hogy mind a jelenben, mind a múltban, a sztenderd megoldás mindenféle problémára: igyuk le magunkat! Persze nem kellett volna meglepődnöm, hiszen a szerelmi életükben ugyanennyire körültekintően jártak el. Legalább következetes volt a karakterük. :D És bizony, a regény végére, látjuk, hogy meg is bűnhődtek, súlyos következményei lettek az elhibázott döntéseiknek, amivel nemcsak magukat de másokat is meggyötörtek. Kérdés, hogy megérdemelték-e a második esélyt...

Összességében tetszett a történet, nagyon jó kikapcsolódás volt, kár, hogy a végét nem éreztem elég ütősnek.

Értékelésem: 4 / 5

Hasonló könyvek:
One Day in December
Az Idő Ura
The Opportunist - Kihasznált alkalom
Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése