2017. július 15., szombat

Rengeteg

https://moly.hu/konyvek/naomi-novik-rengetegPörgős, cselekménydús regény egy szeleburdi lányról, érzéketlen mágusokról és a gonosz erdőről.

A történetből: Agnyeska szomorúan várja az aratási ünnepet, mert el fog jönni a Sárkány, a mágus, aki magával viszi legjobb barátnőjét, Kasját, akit ezután tíz évig nem láthatnak majd. Ám amikor elérkezik az ünnep, a Sárkány végül nem a szép és mindenben ügyes Kasját választja a 17 éves lányok közül, hanem mindenki elképedésére a mindig koszos, ügyetlen Agnyeskát. A Sárkány tornyában Agnyeska továbbra is csak bajt bajra halmoz, és teljesen kimeríti, hogy a Sárkány varázslásra kényszeríti. Egy nap felbukkan a toronynál a deli Marek herceg, akiről hamar kiderül, hogy nem is olyan nemes szívű; majd nem sokkal később elhívják a Sárkányt egy különös lény elpusztítására, s mialatt ő távol van, Agnyeska új veszélyre lesz figyelmes. Hogy megpróbálja megmenteni szülőfaluját, el kell szöknie a Sárkány tornyából.

Értékelésem: Ez egy nagyon pörgős regény, folyton történik valami, nem nagyon akadnak üres, cselekmény nélküli fejezetek. Részben emiatt, részben pedig a szöveg stílusa miatt is nagyon olvasmányos, könnyen lehet haladni vele. Néha azonban nekem már kicsit sok volt a rengeteg esemény, és hogy egymást érik a bajok. Mintha többet akart volna elmondani az író, mint amennyi egy regény cselekményébe kényelmesen belefér. Mondjuk ez még mindig jobb, mintha dögunalmas lett volna és alig történt volna benne valami. :)

Habár általában tetszett a fogalmazásmód, volt két jelenet, ami kifejezetten bántóra sikerült. Egyáltalán nem örülök, hogy egy Young Adult regénybe erotikus részt is írtak, akkor se, ha csak pár oldalról van szó. Semmi keresnivalója nem volt ennek a történetben, legalábbis ilyen explicit módon biztosan nem, és ráadásul szerintem maga a leírás is nagyon bénára sikerült. SPOILER: Eleve nem értem, hogy a kis szűz Agnyeska hogy vetheti rá magát ilyen nagy magabiztossággal egy 150 éves mágusra, és ezt még tetézték a béna hasonlatok is. Pl. "Szemérmesen lángolt az arcom, de megpróbáltam úgy gondolni az egészre, mintha egy idegen véletlenül meglátott volna ruha nélkül." Lehet, hogy bennem van a hiba, de nem értem, hogy az ember hogyan gondol ilyesmire... :D Egy idő után az is sok volt, ahogyan a varázslatról beszélt, mindig természetközeli hasonlatokkal, és nekem például nem volt világos, hogy végülis ő tényleg bugyuta (gyerek)dalokat énekelt varázslás gyanánt, vagy csak azok dallamait használta fel a varázsszavakhoz. Ja és az vajon csak számomra volt meglepő, mikor a regény vége felé kiderült, hogy Jaga egy nő volt? Én végig férfinak képzeltem...

Összességében vegyes érzéseket váltott ki belőlem a történet, kétségkívül izgalmas volt és pörgős, de maga Agnyeska nem lopta magát a szívembe, és sokszor furcsa, idegen volt számomra a lefestett kép (különösen a Rengeteg, és Agnyeska varázslatai).

Értékelésem: 2,5 / 5

Hasonló könyvek:
Hó mint hamu
Ólomerdő
The Raven Boys - A hollófiúk

Kövess Bloglovin-on

4 megjegyzés:

  1. :O Az de durva, hogy 2,5 csillagot kapott tőled. Na, remélem lassan visszaviszik a könyvtárba és elkezdhetem. X)

    Jaga alatt Baba Yagát értsük? (Az orosz népmesékben a vasorrú bába.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem értem, miért durva a 2,5 pont? :) Azt gondoltad, hogy imádni fogom a regényt?

      Igen, őt, épp most írtam erről is: http://konyv-sarok.blogspot.hu/2017/07/naomi-novik-es-rengeteg.html

      Törlés
    2. én amúgy azt nem értem, hogy kinek és honnan jött az, hogy ez YA? :O egyszerűen nem értem, és nem is emlékszem rá, h amikor olvastam februárban, rajta lett volna, akkor most honnan került elő? :( ha akkoriban is rajta van a címke, sztem csomó figyeltem sose olvasta volna el :D
      plusz szerintem ha vmi, akkor NA, ahogy ezt az értékelésemben is írtam...
      Nekem ez nagyon fáj, na :D h egy sztem alapvetően rossz címke miatt rossz helyre kerül, és olyat kérünk rajta számon, amit lehet, hogy sosem akart... sztem ez egy full felnőtt fantasy...
      persze lehet, hogy csak ízlések és ficamok :)

      Törlés
    3. Számomra ez YA, mert tipikusan olyan elemeket tartalmaz, mint a YA regények. Leginkább ezek miatt:
      1. nagyon pörgős, egyik izgalomból a másikba csöppenünk, szinte nincs is leállás, megpihenés ezek között;
      2. első szerelem/kapcsolat;
      Egyébként lehet, hogy valójában valahol a YA és a NA között van, tehát egyfajta keverék. :) De én erősen YA-nak éreztem, ezért bántottak annyira az erotikus részek. (Meg azért is, mert nagyon rosszul voltak szerintem megírva.)

      Törlés