2015. február 4., szerda

Ajánlás a bejegyzések végén

Újítást vezetek be a blogomon. Eredetileg egy egyszerű, beépülő modult terveztem használni, ami a bejegyzések végén korábbi, hasonló bejegyzéseket, azaz könyveket ajánl. Ki is próbáltam a népszerű LinkWithin-t, de sajnos azt tapasztaltam, hogy az esetek többségében egyáltalán nem releváns találatokat mutat, és hosszas keresgélés után sem találtam jobb, ingyenes programot. Ezért végül úgy döntöttem, hogy én magam fogom kiválasztani azokat a könyveket, amik szerintem hasonlítanak az aktuális könyvhöz. Így valóban olyan korábbi bejegyzésekre mutató linkeket teszek ki, amik érdekelhetik az olvasót, ha az aktuális bejegyzés tetszett.

Mivel én válogatok, nem egy automatizált program, ezért nem lesz előre meghatározott száma az ilyen ajánlásoknak. Mindig annyit teszek ki, amennyit tényleg odaillőnek gondolok. Előfordulhat, hogy egyet se. Ha egy egész könyvsorozat odaillő, csak az első kötetet fogom kitenni. Ha egy sorozatnak csak a harmadik része, akkor csak a harmadik részt. Értelemszerűen mindig azt, amit tényleg hasonlónak vélek, vagy tartalmában, vagy stílusában, vagy a célközönségben. Ugyanabból a sorozatból sosem fogok másik részt ajánlani itt, hiszen erre van az "A könyvsorozat részei" című lista, szintén a bejegyzések végén. Olyan könyveket is kiteszek majd ebbe az ajánlásba, ami nekem nem tetszett, hiszen a lényeg, hogy hasonló tartalmat ajánljak. Csak azért, mert én nem voltam elégedett a könyvvel, másnak még lehet, hogy elnyeri a tetszését.

Próbaképp az Alienated könyv bejegyzéséhez már el is készítettem ezt, és apránként visszamenőleg igyekszem majd minél több könyvhöz ugyanilyen ajánlást kitenni. Előfordulhat, hogy egy-egy releváns könyv nem jut épp eszembe, ezért nagyon örülök, és előre is köszönöm, ha ilyenekre felhívjátok a figyelmem. Viszont csak akkor teszek ki ilyen ajánlást, ha van már az adott könyvről bejegyzés a blogomon. Így néz ki az ajánlás az Alienated bejegyzésének végén.


Ugyanígy tervezem, hogy nemcsak a könyvekhez, hanem a kevéske egyéb bejegyzésemhez is kiteszek "Hasonló bejegyzések" címmel linkeket. Például a hasonló könyves tag-eket, vagy a Könyvmoly Párbajos bejegyzéseket ajánlanám itt, különösen, mivel ezekhez külön címkét nem használok.

Remélem, tetszik majd az újítás, és valóban hasznos is lesz számotokra. Bármilyen véleményt, ötletet szívesen fogadok ezzel kapcsolatban.

Hasonló bejegyzések:
   Blogszülinap!

Kövess Bloglovin-on

5 megjegyzés:

  1. Szerintem ez egy nagyon jó ötlet. Egyrészt segít az olvasóidnak az őket érdeklő dolgok megtalálásában, másrészt a korábbi posztjaid sem merülnek így feledésbe. Én a LinkWithint használom, de ahogy írtad, általában olyasmiket listáz ki, amiknek semmi köze az aktuális poszthoz. Elvileg cím, címszavak, címkék, hasonló kifejezések alapján válogat, de nekem nem tűnik túl hatékonynak...
    Kíváncsian várom, hogyan fogod megvalósítani ezeket az újításokat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a támogatást és a bíztatást, nagyon jól esik! Már amúgy is gondolkodtam valami hasonlón, de a végső lökést szerintem a múltkori bejegyzésed adta az újrahassznosításról. Azóta valahogy ott motoszkált a fejemben, hogy a régi bejegyzéseket is jó lenne valahogy kiemelni. Ez lett végül belőle, remélem beválik majd.

      A LinkWithin-t tényleg értem, hogy hogyan adhat időnként ennyire különböző találatokat. Egyébként most látom nálad, hogy neked sikerült átírni magyarra a vastag betűs részt: "Hasonló bejegyzések:" a szokásos "You might also like:" helyett. Szerintem ez sokakat érdekelhet, hogy hogyan csináltad, mert ez nem túl triviális. Esetleg írhatnál erről is egy rövid posztot, szerintem sokan örülnének neki.

      Törlés
    2. A LinkWithin-t tényleg NEM értem... ezt akartam írni.

      Törlés
  2. Ez tényleg kiváló ötlet a LinkWithin helyett. :)) Én az utóbbit használom, és valóban zavaró, hogy az ajánlott bejegyzéseknek semmi köze a poszthoz, de sajnos nincs energiám, se időm, hogy megcsináljam külön. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, valóban időigényes, de én arra gondoltam, hogy ha mindig az új bejegyzés írásával együtt megcsinálom, akkor alkalmanként 2-3 percnél nem vesz igénybe többet. A régi bejegyzésekhez való elkészítését pedig csak azért mertem bevállalni, mert nincs még olyan nagyon sok posztom. Ha kétszer ennyi lenne, akkor szerintem simán csak az új bejegyzésekre alkalmaznám.

      Törlés