2019. december 10., kedd

The ​Little Book of Mindfulness

https://moly.hu/konyvek/patrizia-collard-the-little-book-of-mindfulnessGyakorlati útmutató tanácsokkal.

Ez a kicsi könyv gyakorlati tanácsokat ad ahhoz, hogy minél inkább a jelenben élhessünk. Sokféle módszert ajánl, van néhány fizikai gyakorlat, vannak különféle meditációkhoz leírások, tanácsok arra, hogy hogyan lassítsunk és tapasztaljuk meg jobban a dolgokat, és vannak csupán inspiráló gondolatok, versek is. Ezenkívül a témák is különfélék, vannak például gyakorlatok a düh kezelésére, a fájdalom elfogadására, vagy éppen az étkezések tudatosabbá tételére.

Nagyon megtetszett a könyv, amikor a boltban a kezeim között forgattam, beleolvasgattam. Ehhez képest némileg csalódást nyújtott. Néhány fizikai gyakorlatot egyszerűen képtelenség elvégezni, a leírások túlságosan általánosak, nem elég precízek, így nem derül ki, hogy pontosan mi is lenne a teendő. A versek engem nem hatottak meg, és például a sétáló meditációt annyira nehéz úgy végezni, ahogy a szerző ajánlja, hogy többször majdnem elestem közben egyensúly vesztés miatt. Vannak azonban használható és értékes részei is, és nagyon tetszett, hogy többféle megközelítést ad, sőt, mintegy a témákon keresztül összeköti a fizikai gyakorlatokat a meditációval. Ez mindenképpen jó pont. Itt-ott a leírást azonban hiányosnak éreztem. A grafikák a könyvben megnyugtatóak, szépek, azt szívesen nézegettem, csak kár, hogy a mozgást leíró gyakorlatokat nem sikerült azzal se sokkal érthetőbbé tenni.

Hasonló könyvek:
Peace Is Every Step
The ​Things You Can See Only When You Slow Down
Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése