2019. március 27., szerda

Kis tüzek mindenütt

https://moly.hu/konyvek/celeste-ng-kis-tuzek-mindenuttKomoly kérdéseket feszegető, de minden apróságot a végletekig túlmagyarázó regény.

A történetből: Mia és lánya, Pearl új városba költözik. Az adakozó lelkületű Mrs. Richardsontól olcsón tudnak lakást bérelni. Mrs. Richardson fiának, Moody-nak megtetszik a lány, és azonnal barátokká válnak, aminek hatására lassan a két család élete egyre inkább összefonódik. Vajon mi vezetett ahhoz, hogy a Richardson család háza a tűz martalékává váljon? Tényleg Richardsonék legkisebb lánya, Izzy gyújtotta fel? És miért utazott el olyan sietősen, köszönés nélkül, pont előző este Mia és Pearl?

Értékelésem: Számomra rendkívül fárasztó volt ezt a történetet olvasni. Alig vártam, hogy a végére érjek, a könyvklub nélkül biztos, hogy félbe is hagytam volna. Nekem ez túlságosan részletes, túlságosan elkalandozó, mindent szájba rágó és rendkívül szerteágazó volt. Engem nem érdekel, hogy egy teljesen lényegtelen mellékszereplőnek éppen miért volt rossz napja, hogy úgy reagált abban a helyzetben, ahogy. Szó szerint mindenkinek minden apró motivációját megismerjük, és az egész regény így épül fel, hogy amint valaki befolyásol valamit a történetben, rögtön kapunk egy kis, vagy akár egy hatalmas leírást arról, hogy éppen miért úgy cselekedett, ahogy. Én sokszor legszívesebben már inkább a fejemet vertem volna a falba, ha ezzel elkerülhettem volna, hogy tovább kelljen olvasnom a regényt.

Tulajdonképpen a regény 4-5 kisebb történetre bontható, amik önállóan is megállnák a helyüket, de mégis összekapcsolódnak, kiegészítik egymást. Ez elég ügyes megoldása annak, hogy az író egészen különböző szemszögekből körbejárja, bemutassa ugyanazt a dilemmát: mitől lesz anya valaki, és vajon mitől lesz anya. Létezhet-e olyan körülmény, amikor helyes döntés lemondanunk a gyermekünkről. Válaszokat persze nem kapunk, ezeket mindenki döntse el magának, de a különféle életutakat megismerve újabb és újabb szempontokat is megismerhetünk.

Értékelésem: 2 / 5

Hasonló könyvek:
Kezdd ​velem újra az életed!
Levendulaszoba
A nővérem húga
Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése