2017. augusztus 11., péntek

Maresi

https://moly.hu/konyvek/maria-turtschaninoff-maresiIgényes külsőben igényes tartalom: szép történet, de helyenként erőszakos.

A történetből: Maresi 13 éves, és már 4 éve a Menos szigeten él. A szigetre csak nők léphetnek be, és a Bíbor Klastrom tagjaihoz csatlakozva menedéket, ételt kapnak és oktatásban részesülnek. Cserébe sokat kell dolgozniuk, de az esti ima előtt mindig van egy kis szabadidejük is, amit Maresi a könyvtárban szokott eltölteni. Az új lány, Jai, nem beszél, teste pedig tele van hegekkel. Maresi árnyéka lesz, tőle kap támogatást és erőt a beilleszkedéshez. Jai attól fél, hogy apja és testvérei utána jönnek, és itt is megtalálják.

Értékelésem: 16-os karikát tennék rá, most azonnal! A Mini-könyvklubból sokan mondták a Rengetegre, hogy helyenként nagyon ijesztő, sőt, kifejezetten horrorisztikus. Na az szerintem semmi nem volt ehhez képest. Persze könnyen lehet, hogy egyszerűen csak arról van szó, hogy mást tartok ijesztőnek, vagy durvának, mint mások.

A borító egyébként csodaszép, fényes arany díszítéssel, ízlésesen válogatott színekkel és mintával. Nagyon igényes kívül-belül: keménykötés, gondosan fűzött ívek, és manapság sajnos nagyon ritka, de ebben a könyvben semmi helyesírási hibát nem találtam, elütést is csak egyet vettem észre. Le a kalappal, ez akár ajándéknak is nagyon szép választás.

Na térjünk rá a lényegre, a belbecsre. Engem nagyon beszippantott a regény, gyakorlatilag két részletben olvastam el: először egyhuzamban az első felét, aztán némi megtorpanás után, pár nappal később, egyben a másik felét. (Ehhez hozzátartozik persze az is, hogy elég rövid a történet, csupán 220 oldal, az is szellősen szedett sorokkal.) Érdekes volt az életük a Klastromban, engem leginkább az foglalkoztatott, hogy mégis miféle istent tisztelnek, és szerencsére ez a rész elég jól ki is volt dolgozva a történetben, sőt, maga az istennő is megjelent időnként ilyen-olyan formában.

A regény első felében viszonylag kevés a cselekmény, itt inkább az életüket és a háttértörténetet ismerjük meg, bepillantást nyerünk a Bíborklastrom életébe. Ide tartozik, hogy két nagyon szép, színes térképet is találunk a könyv belső borítóján elöl és hátul is. Engem általában nem hoznak lázba a regényekben található térképek, de ez nagyon tetszett. Nemcsak azért mert szép meg színes, hanem azért is, mert így tényleg jobban megértettem, hogy mikor hol vannak, merre mennek, melyik pontról mire láthatnak rá, stb. Ez utóbbinak persze főként a regény második felében lett jelentősége, ahol beindul az izgalmas cselekmény, ami egészen a könyv végig, a lezárásig ki is tart.

Ami nem tetszett, hogy a szereplők mindig csak tűrtek, sokszor megbénultak a félelemtől, vagy csak vártak valamiféle csodára, és részükről igazi cselekvésre általában csak akkor került sor, amikor már majdhogynem késő volt valamit tenni. Persze így izgalmasabb a cselekmény, de engem zavart, hogy hagyták egymást ilyen helyzetekbe kerülni, hogy mindig engedték, hogy túlfeszüljön a húr, ahelyett, hogy pár pillanattal korábban szánták volna rá magukat a cselekvésre.

A történet lezárása nagyon tetszett, SPOILER bár az számomra már a regény közepétől nyilvánvaló volt hogy Maresi miféle képességgel van megáldva, szerintem ezt egyedül csak ő nem vette észre. De ez szerencsére nem sokat vont le a történet élvezeti értékéből. Az utószónak külön örültem (és a kis rajzoknak a végén). Nagyon szép lezárást kapott a regény, igazán elégedett vagyok vele. Kiemelném még azt is, hogy 220 oldalban ilyen igényes, kerek, lezárt történetet írni nem lehet könnyű, meg is érdemli az írója azokat a díjakat, amiket kapott érte.

Értékelésem: 4 / 5

A könyvsorozat részei:
  Bíborklastrom 1: Maresi
  Bíborklastrom 2: Naondel (még nincs magyar megjelenés)

Hasonló könyvek:
Rengeteg
Ólomerdő
The Raven Boys - A hollófiúk

Kövess Bloglovin-on

3 megjegyzés:

  1. Óha, de betalált ez a regény nálad! Csak megéri neha 'csak úgy' beugrom a boltba és magadat is meglepni! :)) Tetszett az ajánlás, köszi, hogy kedvet csináltál hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért ez nem egészen így volt, mert már előre itthon válogattam a könyvek közül, hogy melyiket válasszam majd az akcióba, és így előre le tudtam csekkolni Goodreadsen, és megsaccolni, hogy vajon nekem is tetszene-e. Jól saccoltam. ;)

      A könyvet szívesen kölcsönadom, majd erről egyeztethetünk, ha érdekel! :)

      Törlés
  2. Annyira szomorú dolog, hogy már külön említeni kell, ha egy könyvben mkncs helyesírási hiba. Én is felhoztam Az ötödik évszaknál pozitívumként. Pedig ennek kéne lenni az alapnak :/

    VálaszTörlés