2017. január 25., szerda

Mielőtt megismertelek

https://moly.hu/konyvek/jojo-moyes-mielott-megismertelekNémileg túlértékelt könyv, de mégis fontos kérdéseket feszeget az életről, halálról, és a prioritásainkról.

A történetből: Louisa elveszíti állását, és mivel szakképzetlen, ezért nem nagyon válogathat a munkalehetőségek közül. Sorra próbálja a munkaügyi központ kínálatát, de semelyik állás nem neki való. Végül egy mogorva kerekesszékes férfi mellé kerül gondozónak, és az a dolga, hogy felvidítsa, társaságot nyújtson neki. Ám Will nagyon gorombán viselkedik, és csak nagyon lassan kezdenek feloldódni egymás társaságában. Louisa hamarosan rájön, hogy valójában miért is alkalmazták, és onnantól kezdve teljesen felborul addigi élete.

Értékelésem: Már a könyv olvasása előtt sem értettem, mitől lehet olyan felkapott ez a regény. Van egy kerekesszékes férfi, meg a gondozónője, és lesz valami romantika, nyilván egymásba szeretnek. Mi ebben az új? Ezt így még a regény elolvasása után sem értem. Bár az kétségtelen, hogy valamivel többet nyújt a regény, mint elsőre gondoltam.

A főszereplőnőnk, Louisa, sajnos nagyon butácska. Kétségtelen, hogy megváltozik a gondolkodásmódja a regény végére, de ettől még irritált a történet első felében. Nekem a regény stílusa, fogalmazásmódja se nyerte el a tetszésemet, és sokáig nagyon felszínesnek tűnt nemcsak a főszereplő, de maga a történet is. Valahogy senki nem akart tudomást venni Will problémáiról és nehézségeiről. Ez szerencsére a történet végére megváltozott, és ott már nagyon mély kérdéseket boncolgatott a regény. Üdvözlendőnek tartom, hogy nem maradt meg az író a felszínességnél, hanem valóban leásott az igazán fontos kérdésekhez, és nem félt kimondani azokat, és elgondolkodni rajtuk.

Ami még tetszett, hogy néha váratlanul kaptunk egy-egy fejezetet egy másik szereplő szemszögéből is. Így kicsit őket is jobban megismerhettük, ami számomra mindenképp pozitívum. Annak is örülök, hogy bizonyos kérdések nyitva maradtak a regény végére, így az olvasó továbbgondolhatja a történetet. Azt hiszem, szép lezárást kaptunk, nem volt semmi hiányérzetem.

Összességében tetszett is a könyv, meg nem is. Továbbra sem látom, hogy újat nyújtana más hasonló történetekhez képest (mert nem tudom elképzelni, hogy ne lennének ilyenek, bár bevallom, én csak filmen láttam eddig hasonlót), de mindenképpen pozitívum, hogy leásott a mély kérdésekhez, és elgondolkodtatta az olvasót. Nekem a regény első fele nem különösebben tetszett, de a jellemfejlődés, és a főszereplő által bejárt lelki út mindenképpen érdekes volt.

Nem tudom még, hogy megnézzem-e a regény alapján készült filmet. Eredetileg azt gondoltam, hogy természetes, hogy megnézem, de olvasás közben, mivel a regény se tetszett annyira, inkább kerülni akartam. Most, hogy eltelt egy nap azóta, hogy befejeztem a könyvet, megint azon morfondírozok, hogy talán érdemes lenne megnéznem. Majd meglátjuk.

Értékelésem: 3 / 5

Update: végül rögtön megnéztem a filmet, miután megírtam ezt a bejegyzést, és azt kell mondjam, hogy ez egy nagyon jó adaptáció. Persze nem hibátlan, de mégis kivételesen jól sikerült szerintem. Érdemes megnézni.

Hasonló könyvek:
Nem zörög a haraszt
Utóirat: Szeretlek!
Szerelmünk lapjai
A férjem valamit titkol

Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése