2015. október 19., hétfő

Liebster Award

Zsófitól és Beától kaptam a Liebster Blog Díjat a Könyvutca blogjukról. Nagyon szépen köszönöm a díjat, örülök neki, és megtiszteltetés, hogy rám is gondoltatok!

A díjat bloggerek adják tovább egymásnak, ezzel kifejezve, hogy szívesen olvassák az általuk díjazott blogot. A szabályok:

- Írd meg, hogy kitől kaptad a díjat, linkeld be a posztodba a blogját!
- Írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott!
- Válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre!
- Nevezd meg az új jelölteket és tegyél fel tíz kérdést nekik!
- Értesítsd a blogokat arról, hogy díjat kaptak tőled!

10 dolog rólam, ami nem köztudott:

1. Nem ez az első blogom. Nem is a második. Nem is a harmadik. Nem tudnám hirtelen megmondani, hogy hanyadik. Viszont könyves témában ez az első.

2. Kiskoromban nagyon szerettem Micimackó meséit, olvastam a könyvet is, imádtam a rajzfilm sorozatot, és Füles máig is a kedvencem.

3. Soha életemben nem szívtam el egyetlen cigarettát sem. Nem is tervezem. Kifejezetten utálom a füstjét, és gyilkoló tekintettel tudok azokra nézni, akik a közelemben dohányoznak és felém száll a füstjük.

4. Évente néhány alkalommal munkaügyben külföldre utazom, és így időnként csodálatosan szép helyekre jutok el.

5. Nem szeretem a horrort se film, se könyv formájában. Nem bírom túl jól az ijesztő és/vagy gyomorforgató dolgokat.

6. Nagyon szeretem a kutyákat, a macskákért viszont nem vagyok különösebben oda.

7. Tagja vagyok egy külföldi könyvtárnak, melynek köszönhetően rengeteg e-könyvet tudok online kölcsönözni. Az angolul olvasott könyveimnek a többségét tőlük kölcsönöztem ki.

8. Esténként sokszor nézek filmsorozatokat, szigorúan eredeti hanggal (csak néhány kivétel van, ahol a magyar szinkron hasonlóan jó) és lehetőleg felirattal. Mostanában a Gotham, Arrow, Flash, Castle és a Murdoch Mysteries van soron, de a kedvenceim között akadnak brit sorozatok is.

9. Kezdek rákapni a felnőtt színezőkre, pár napja meg is vettem az első színező könyvemet, a Bűvös erdőt. (Előtte Internetről letöltött képeket színeztem.) A jobboldalt látható mandalát is én színeztem.

10. Mindig zavarba jövök attól a kérdéstől, hogy "Mi újság?", különösen, ha olyan ismerős kérdezi, akivel nem állok túl szoros kapcsolatban (általában ők kérdezik). Soha nem tudom, hogy mit mondjak erre a kérdésre, és nem szeretek magamról beszélni, csak a közeli barátaimnak, ezért általában ilyenkor gyorsan terelem a témát. :S

Húha, elég nehéz volt ezt a 10 dolgot összeszedni. Valószínűleg pont amiatt, amit az utolsó pontban is írtam. :) Elég lassan haladtam, de remélem, hogy a kérdésekre könnyebb lesz válaszolnom.

Zsófi és Bea 10 kérdése:

1. Egy könyv elolvasása után azonnal megírod az értékelésed, vagy vársz egy-két napot, hogy kialakuljon a véleményed, letisztuljanak a dolgok?
Régebben általában aludtam rá egyet, mostanában viszont, ha tehetem, mielőbb megírom az értékelésemet, akár közvetlenül a könyv olvasása után. Egyrészt általában ilyenkorra már rég kialakul a véleményem a könyvről, és tudom előre, hogy mikről akarok majd írni, másrészt pedig, ha nem írom meg rögtön, lehet, hogy csak napokkal később lesz újra időm rá, addigra pedig már rég belemerülök egy újabb könyv olvasásába. Szeretem ezt még megelőzni, ha lehet, mert így még talán jobban emlékszem a történet részleteire és a könyv hangulatára.

2. Olvasol-e két, esetleg több könyvet egyszerre?
Általában két könyvet olvasok párhuzamosan. Egyet az e-book olvasómon, ezzel szoktam jobban haladni, mert munkába jövet-menet olvasok róla, a másik pedig általában hagyományos papírkönyv, amit itthon olvasok esténként és hétvégén.

3. Az első könyves kérdést nem hagyhatjuk ki. Mi volt az első (saját olvasatú) könyved?
Amennyire emlékszem, az első könyvem a Brumi az iskolában volt, és azon a nyáron olvastam, amikor már nem voltam ovis, és vártam a szeptemberi iskolakezdést elsősként. Nagyon tetszett, és ez alapján próbáltam elképzelni, hogy vajon milyen lesz az iskolában.

4. Kedvenc meséd? Könyvben és filmben is szeretnénk tudni. 
Ritkán avatok kedvencet bármiből, mert nehéz csupán egyet kiemelni bármilyen kategóriában. Meséből sincs kifejezett kedvencem. Ha muszáj valamit választani, akkor most így elsőnek könyvben az Óz a csodák csodája jut eszembe, amit még kisiskolás koromban olvastam. Filmen meg mondjuk a Frakk, vagy a régi Vuk.

5. Mi a kedvenc zenéd és zenei stílusod?
Szeretem a klasszikus zenét, könnyűzenéből pedig elsősorban a rock, pop-rock műfajt. De általában bejön minden, aminek szép dallama van, feltéve, hogy jó az előadásmód is. Éppen mostanában találtam rá a Piano Guys nevű formációra és rögtön megkedveltem őket. Nagyon ügyesen kombinálják a komolyzenét a könnyűzenével, és ráadásul hihetetlenül jó érzékkel ötvöznek különböző stílusú zenedarabokat egyetlen előadásban. Meg is hallgathatjátok (és nézhetitek) itt az egyik számukat, ami engem rögtön levett a lábamról. Vivaldi: Tél és Let It Go a Frozen című meséből, összekombinálva.

6. Van-e olyan családtagod, aki kifogásolja, hogy túl sok időt töltesz blogolással, olvasással? (Mert nekünk van.:))
Szerencsére nincs ilyen. :)

7.Van-e hozzád hasonló könyvmoly a családban?
Van, igen. Anyukám, amióta az eszemet tudom, nagyon szeret olvasni, és elalvás előtt szinte mindig búj egy könyvet. Apukám is szokott olvasni, bár kevésbé rendszeresen. Anyósom pedig a legnagyobb könyvfaló, akit ismerek. :)

Kép a Mentőexpedíció című filmből.
8. Milyen filmet néztél legutóbb? Tetszett-e?
Legutóbb a Mentőexpedíciót néztem meg a moziban. :) Nagyon tetszett, és gondolkodtam is rajta, hogy írjak-e ide róla, de egyrészt nem szeretnék a könyveken kívül nagyon másról írni itt, másrészt meg nem volt akkoriban igazán időm rá, és most így utólag már nem biztos, hogy össze tudnám úgy szedni a gondolataimat róla.

9. Kedvenc íróid?
Megint ez a "kedvenc" szó. Íróból sincsen kedvencem. :) Néhány, aki hirtelen eszembe jut és nagyon szeretem: Rejtő Jenő, Vavyan Fable, Milly Johnson.

10. Van-e valami babonád?
Nem vagyok babonás, nem hiszek ilyenekben. Régen sokszor mondta nagymamám, hogy ne üljek az asztal sarkára, mert 7 évig nem megyek férjhez. Én ilyenkor csak azért is odaültem. Nem is lett igaza végül. :)

Díjazottam:

Én csupán egyetlen bloggert jelölök meg, mert a legtöbb kedvenc bloggerem már korábban megkapta a díjat és válaszolt a kérdésekre. Ettől függetlenül bárki, akit kedvet kap, nyugodtan vigye és töltse ki maga is, akár akkor is, ha már korábban is megtette, de szívesen válaszolna az én kérdéseimre is.

Az én díjazottam nem más, mint Anna, aki az Anna blogját vezeti. :) Nem tudom, van-e kedved hozzá, de ha igen, szívesen olvasnám a válaszaidat!

Íme a kérdéseim:
1. Mi alapján választod ki, hogy melyik könyv olvasásába kezdj bele?
2. Minden könyvről írsz, amit olvasol?
3. Ragaszkodsz-e hozzá, hogy megnézd a könyv alapján készült filmet, ha a regényt olvastad?
4. Hol és mikor szoktál leginkább olvasni?
5. Szoktál-e fanfiction-t olvasni, vagy írni?
6. Ha egy új könyv nagyon népszerű lesz, akkor Te is hamarabb akarod olvasni, vagy pont hogy csökkenti az olvasási kedvedet a nagy felhajtás? Miért?
7. Az olvasáson kívül milyen egyéb hobbid van még?
8. Általában hogyan szerzed be a könyveket, amiket olvasol?
9. E-könyv, vagy hagyományos papírkönyv?
10. Magyar író vagy külföldi író?

Kövess Bloglovin-on

2 megjegyzés:

  1. Örülünk, hogy kitöltötted. Bocsi a sok "kedvencért". :) A szinezőkkel én is kacérkodtam, de egyelőre még nem adtam meg magam, mert akkor még kevesebb időm lenne rajzolgatni, pedig nagyon szeretek. Bea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi baj a "kedvencekkel", a legtöbb embernek van ilyen, csak én nem tartozom közéjük. :) Tök jó, hogy tudsz rajzolni! :) Esetleg mutathatnál majd egy képet a blogotokon, amit Te rajzoltál!

      Törlés