2014. november 1., szombat

Az éhezők viadala

http://moly.hu/konyvek/suzanne-collins-az-ehezok-viadalaIzgalmas küzdelem az életben maradásért.

A történetből: Minden évben egy lányt és egy fiút választanak ki a 12 körzetből, hogy az Éhezők Viadalán véres harcban ontsák ki egymás életét. Amikor a 12 éves kislányt kisorsolják, hogy a tizenkettedik körzetet képviselje, nővére, Katniss önkéntesnek jelentkezik helyette. Nem hagyhatja, hogy húga ilyen szörnyűségekkel nézzen szembe, és nem is lenne sok esélye az életben maradásra. A másik kiválasztott, Peeta a pék fia. Nem ismerik egymást Katnissel, de egyszer Peeta megmentette a lány és családja életét. Most pedig együtt utaznak a viadalra, és a 24 kiválasztottból csak egy élheti túl a küzdelmet.

Értékelésem: Nagyon izgalmas regény, bár nekem az első harmada kevésbé tetszett. Az eleje inkább feszültséggel volt teli, a későbbiek pedig akciódúsak. Mivel a viadalhoz tartozik, hogy a tévé közvetíti az eseményeket, előtte látványos felvonulást és interjúkat is készítenek a kiválasztottakkal. Ez volt az a rész, ami engem nem nyert meg túlzottan magának, ugyanis nem szívesen olvasok arról, hogy kit milyen csinos, vagy látványos ruhába öltöztetnek, és hogyan kell elkápráztatni a közönséget. Ez a rész nem nekem való volt, de azért olvastatta magát a szöveg, mert az egészet átszőtte az a feszültség, amit a hamarosan megkezdődő harc jelentett. Innentől pedig csak kapkodtam a fejemet, ahogy egyik izgalmas jelenetből a másikba kerültünk. Rengeteg veszélyforrással kell szembenézni: szomjúság, éhezés, csapdák, természeti katasztrófák, és persze a játékostársak. Egyre kevésbé tudtam félretenni a könyvet, annyira sodróvá váltak az események. Bár nagyjából kerek történetet kapunk, azért mégis kíváncsi vagyok a folytatásra, mert nagy lehetőségek rejlenek még a történetben.

Értékelésem: 4 / 5

A könyvsorozat részei:
 Az éhezők viadala 1: Az éhezők viadala
 Az éhezők viadala 2: Futótűz
 Az éhezők viadala 3: A kiválasztott

Hasonló könyvek:
Csúfok
Csodák kora
Keserű ébredés

Kövess Bloglovin-on

1 megjegyzés:

  1. Érdekel, majd hogy tetszenek a folytatások. Nekem nagyon tetszett a Kapitóliumi fényűzés leírása, ahogy majom módra öltöztetik, mossák, tisztítják, nevelik őket... durván szembeáll a 12. körzetbeli dolgokkal - bár rémesen megalázó az egész. Cinnát szerettem, mert ő sem érezte "igaznak" ezt az egész dolgot...

    VálaszTörlés