2020. június 21., vasárnap

Ma is tanultam valamit

https://moly.hu/konyvek/ma-is-tanultam-valamitMókás, de igaz történetek és tévhitek gyűjteménye.

Az Index Ma is tanultam valamit rovatából válogatott, valamint ott sosem publikált cikkek füzére. Sok érdekességet és tévhitet mutat be különféle témákban: történelem, tudomány, technika, reklámipar, popkultúra, különleges helyek. Én úgy éreztem, hogy különösen a történelem és a tudomány volt hangsúlyos.

Számomra nagyon szórakoztató volt esténként néhány cikket elolvasni ebből a mókás válogatásból. Néhány történetet különösen kedveltem, a legmaradandóbb számomra talán Gregor MacGregoré volt, aki nemcsak kitalált egy nem létező országot, hanem meg is gazdagodott belőle, és telepesek indultak útnak, hogy ezen a nem létező földön kezdjenek új életet. Aztán sok dolgot megtudtam a legnagyobb üdítőmárkák múltjából is, például hogy eredetileg a kóla kokaint, a tonik kinint, a 7 Up pedig lítiumot tartalmazott (a tonikban még mindig van némi kinin). És ha már témánál vagyunk a gyógyszerek és a drogok kapcsán, vajon hányan hallottak már róla, hogy a heroint eredetileg köhögés elleni szerként használták?

Én nagy örömmel olvastam a legtöbb történetet, és már meg is van a két folytatás a polcomon. :)

Kövess Bloglovin-on

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm az értékelést, rá is cuppantam az Index Ma is tanultam valamit rovatára! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyszerű, örülök, hogy felkeltettem az érdeklődésed! :) Jó olvasást!

      Törlés