2015. március 22., vasárnap

A százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt

Allan vicces élettörténete, aki beutazta a világot időben és térben.

A történetből: Allannek ma ünnepelnék az idősek otthonában századik születésnapját. Csakhogy Allannek ehhez semmi kedve nincsen, úgy gondolja, ideje lenne inkább továbbállni. Fogja magát, és kimászik az ablakon, úgy, ahogy éppen van, házipapucsban. A buszpályaudvaron egy zsíros hajú, bunkó suhanc arra kéri, vigyázzon a bőröndjére, amíg ő a wc-n a dolgát intézi. Csakhogy Allan busza közben megérkezik, és Allan arra gondol, hátha akad a bőröndben egy valamire való cipő. Így fogja a bőröndöt, és magával viszi az ismeretlenbe. Így kezdődik Allan legújabb, mulatságos kalandja, amit ha végig követünk, egyúttal a huszadik század történelmi eseményeit, és Allan szokatlan élettörténetét is megismerjük.

Értékelésem: Rendkívül szórakoztató könyv! Nekem nagyon tetszett, igazán jó a humora, jókat derültem rajta. Két szálon futnak az események, egyrészt a százéves Allan utazását követjük le a bőrönddel, másrészt pedig megismerjük korábbi, kalandos életét, ami érdekes módon összefonódik sok fontos, történelmi eseménnyel. Mindkét cselekményszál nagyon vicces, és van miért izgulni is, ami miatt mindig felemás érzésem volt a fejezetek végén. Egyrészt tudni szerettem volna, mi lesz annak a szálnak a folytatása, amit éppen olvastam, másrészt meg örültem, hogy tovább haladhatok a másik szállal, mert az is épp annyira érdekes. :)

Nagyon jók a szereplők a könyvben, egytől egyig mind igazi egyéniség, mindenkit világosan el tudtam képzelni kívülről-belülről. Ezek az emberek általában már önmagukban is viccesek, de együtt meg kész színház, amit összehoznak. Mindenkinek megismerjük röviden a múltját, aztán csodálkozunk, ahogy lassanként olyan szálak érnek össze, amikre nem is számítottunk. A könyv nyelvezete nagyon egyszerű és tárgyilagos, ami egy kicsit elüt az általában megszokott írásmódtól. Valahol olvastam, hogy az írót Rejtő Jenőhöz, a történetet pedig a Svejkhez hasonlítják, és igazat kell adnom mindkét tekintetben. Nagyon jó kombináció ez, és a végeredmény: humor, izgalom, lebilincselő történet és megint csak humor. Engem teljesen kikapcsolt, amikor olvastam; általában teljesen megfeledkeztem ilyenkor a körülöttem levő világról - pedig többnyire a metrón utazva vettem elő. Mindenkinek ajánlom ezt a könyvet!

Értékelésem: 5 / 5

További könyvek az írótól: Az analfabéta, aki tudott számolni

Hasonló könyvek:
Az analfabéta, aki tudott számolni
Szennyből az angyal
The Heist

Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése