2015. január 23., péntek

Extras

http://moly.hu/konyvek/scott-westerfeld-extrasA Csúfok trilógia ráadás kötete, ami majdnem olyan jó, mint a korábbi részek.

A történetből: Sokat változott a világ, mióta Tally Youngbloodnak köszönhetően megszűnt az üresfejűség, és az emberek újra öntudatra ébredtek. Olyan társadalomban élnek, mely a hírnévre épül: ha híres vagy, sokan figyelnek rád, vagy valaki. De ha nem ismerik a neved, akkor egy senki vagy, egy extra. Aya, aki még nem töltötte be a 16-ot, szintén népszerűségre vágyik, és mindent meg is tesz azért, hogy érdekes titkoknak járjon utána, amiket később közzétehet online a feedjén. Így csapódik hozzá a Sly Girls nevű bandához, akiknek a létezéséről sokan nem is tudnak, és mások is csak városi legendának hiszik. Úgy érzi, ez lesz az a sztori, amivel végre hírnévre tehet szert, de időközben egy sokkal nagyobb horderejű dologra bukkan a lányokkal.

Értékelésem: Nem volt rossz, tetszett a történet, de egy picit talán többet vártam. Nehéz volt elképzelni, hogy egy lezárt trilógiát hogyan lehet folytatni, hiszen kerek volt a történet, és szép befejezést kapott. Még a könyv elején se tudtam pontosan, hogy mire is számítsak, mert kicsit lassan indult be a cselekmény. Pontosabban cselekmény már a legelején is volt, de nem volt elég nagy horderejű a korábbi részekhez képest, így kevéssé kötött le. Kicsit meg is ijedtem, hogy leragadunk a híressé válásnál, de szerencsére később már nagyobb lett a tét és izgalmasabb lett a cselekmény is.

A végkifejlettel picit elégedetlen voltam, kicsit összecsapottnak tűnt, és nem elég átgondoltnak. Több kérdés is nyitva maradt számomra, úgy éreztem, hogy nem volt minden teljesen átgondolva, kifejtve. Azért persze le lett zárva, csak nem kaptam minden kérdésemre választ. Ettől függetlenül érdekes és izgalmas regény volt, és hasonló színvonalat hozott, mint a korábbi részek, bár azért egy picivel alattuk maradt. A mai társadalom kritikája pedig ezúttal se maradhatott el, amit én mindig értéknek tartok egy könyvben.

"Aya nodded, remembering the Rusty term for this: mass production. Instead of making things only when people needed them, (...) Rusty factories had churned out vast quantities of stuffthe whole world in a giant competition to use up resources as quickly as possible."

Biztos van, aki kíváncsi rá, hogy szerepel-e Tally Youngblood is a történetben. Azok, akik nem bánnak egy kis spoilert, vagy épp csak emiatt olvasnák el a könyvet, jelöljék ki az alábbi kérdések utáni sorokat, hogy olvashatóvá váljanak a válaszok.

Spoiler zóna

Megjelenik-e Tally Youngblood a könyvben?
Igen, bár csak a könyv második felében. Ez a rész alapvetően Aya története.

Szerepel-e bárki más a korábbi részekből?
Igen, többen is előkerülnek, de csak egy nevet árulok el: Shay.

Mit jelent, hogy extra?
Természetesen közel sem tökéletes az angolom, az extrának ezt a jelentését én még nem ismertem. De a történetben elmagyarázzák, hogy a filmekben a statisztákra szokás ezt mondani. Tehát az extrák azok az emberek, akikre senki nem figyel fel, szürke, hétköznapi emberek. A történet végén az Extra egy külön jelentést is nyer, de ezt már nem spoilerezem el. Aki kíváncsi, olvassa el a könyvet. :)

Értékelésem: 4 / 5

A könyvsorozat részei:
 Csúfok 1: Uglies - Csúfok
 Csúfok 2: Pretties - Szépek
 Csúfok 3: Specials - Különlegesek
 Csúfok 4: Extras - magyar megjelenésről egyelőre nincs hivatalos hír

Hasonló könyvek:
Csodák kora
Alienated
Az éhezők viadala

Kövess Bloglovin-on

2 megjegyzés:

  1. Jé, van még egy része a Csúfoknak? Amúgy még nem olvastam a trilógiát, de mivel disztópia, ezért hosszú ideje tervben van már. :D Plusz, tudtad, hogy terveznek belőle tévésorozatot csinálni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na én meg a tévésorozatról nem hallottam. :) Vajon mennyire fontolgatják komolyan?

      Törlés