2014. augusztus 26., kedd

This Pen for Hire

http://moly.hu/konyvek/laura-levine-this-pen-for-hireKellemes humorú, könnyed krimisorozat kezdő kötete.

A Jaine Austen krimisorozat olyan népszerű Amerikában, hogy már 12 kötete is megjelent. A botcsinálta nyomozónő vicces történeteit azonban sajnos nem fordították (még?) le magyarra. Én az egyik (angol nyelvű, magyarra nem fordított) karácsonyi Hannah Swensen történettel közös megjelenésű könyvben (Candy Cane Murder) ismerkedtem össze ezzel a sorozattal, és rögtön megtetszett a humora. Akkor határoztam el, hogy felderítem magamnak ezt a könyvsorozatot. A This Pen for Hire a Jaine Austen regények első története.

A történetből: Jaine legújabb írói megbízása, hogy szerelmes levelet írjon egy férfi nevében. A megrendelő, Howard szánnivaló alak, igazi bénabéla, aki soha még meg se merte szólítani a kiszemelt nőt. A levél olyan jól sikerül, hogy a gyönyörű aerobic edző hajlandó randevúzni az esetlen férfival. Csakhogy Howard az étterem helyett végül rács mögé jut, mert a nő hullája mellett találnak rá a gyilkos fegyvert szorongatva. Jaine meg van győződve arról, hogy ez a szánalmas alak nem lenne képes senkit megölni, és ártatlanul vádolják, ezért maga ered a friss nyomok után.

Értékelésem: Szórakoztató a történet, végig fenn tartja az érdeklődést, nincsenek benne unalmas részek. Kellemes humora végigkíséri a regényt, ami miatt mindig szívesen vettem a kezembe, hogy folytassam az olvasást. Kedvenc jeleneteim, amikor a macskájával, Prozac-kal folytat "párbeszédet", vagyis persze csak elképzeli, mit mondhat a macska. A könyv legnagyobb részét természetesen a gyilkosság felderítése teszi ki. Ahogy egyre több szereplőt ismerünk meg, úgy nő a gyanúsítottak listája, akiknek mind különböző okuk lehetett rá, hogy eltegyék az aerobic oktatót láb alól. Az elméleti fejtegetések mellett egy-két izgalmasabb jelenet is van, bár azért elárulom, egyiknél se rágtam tövig a körmeimet. A gyilkos kiléte végig titok, ám valahogy már elég korán megsejtettem, ki lehet az. Azonban ahogy haladt a történet, egyre inkább elvetettem ezt a lehetőséget, és csak a végén tértem vissza hozzá. Úgyhogy azt kell mondjam, a gyilkos kilétével is nagyjából elégedett vagyok, mert sikerült alaposan elaltatnia a gyanúmat.

Mindent összevetve ez egy kellemes könyv, jó szórakozást nyújtott, amíg olvastam. Valószínűleg le sem állok az első résznél.

Értékelésem: 4 / 5

A könyvsorozat részei:
 A Jaine Austen Mystery 1: This Pen for Hire
 A Jaine Austen Mystery 2: Last Writes
 A Jaine Austen Mystery 3: Killer Blonde
 A Jaine Austen Mystery 4: Shoes to Die For
 A Jaine Austen Mystery 5: The PMS Murder
 A Jaine Austen Mystery 6: Death by Panty Hose
 A Jaine Austen Mystery 7: Killing Bridezilla
 A Jaine Austen Mystery 8: Killer Cruise
 A Jaine Austen Mystery 9: Death of a Trophy Wife
 A Jaine Austen Mystery 10: Pampered to Death
 A Jaine Austen Mystery 11: Death of a Neighborhood Witch
 A Jaine Austen Mystery 12: Killing Cupid

További könyvek az írótól: Candy Cane Murder
Hasonló könyvek:
Candy Cane Murder
The Heist
Heat Wave - Hőhullám
Kakukkszó

Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése