2021. augusztus 16., hétfő

Dirk Gently holisztikus nyomozóirodája

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj3PymRL-madVUyt4jBbPif_Gw-x1o2WXpjZiNz1-qzetlimqcmfDZtBcncaJI8bmqcvy5VQVnUFkOW2p9iIKnZWnT5zKMb2a6PmLRwsN_fuSEJT8dVOlY9AvvLTl9SRmd97VTwQILWsT3y/s500/Dirk.jpgHumoros nyomozás sci-fi körettel.

A történetből: Richardnak nagyon különös estéje van. Először is elüt egy szellemet, aki úgy néz ki, mint a főnöke. Ezután vacsorázni megy volt egyetemi professzorával a kollégiumba, ahol egy furcsa bűvészmutatványnak lesz szemtanúja. Ezután a professzor lakására felérve egy lovat találnak a fürdőszobában. Ekkor kiderül, hogy a barátnőjét elfelejtette magával hozni, ezért az éj leple alatt felmászik a falon, hogy a lakásba besurranva próbálja meg jóvá tenni baklövését. És mindez még csak a kezdet.

Értékelésem: A könyv elejét rendkívül fárasztónak találtam, mert úgy éreztem, a történet alig halad, és túl sok szócsavarással és ismétléssel fárasztanak. De aztán szerencsére beindult a cselekmény, és úgy már sokkal kellemesebb volt az összkép, a fárasztó vicceket kevésbé éreztem így fárasztónak, inkább mulatságosnak. Valahogy az egyensúly helyrebillent. Egyébként nagyon megörültem a díványnak, amit a Galaxis útikalauzból már ismerek, szinte rég ismerősként mosolyogtam rá. Ezt leszámítva minden szereplő új volt számomra. Meglepődtem, hogy a címbeli Dirk Gently milyen sokára bukkan csak fel a regényben. Azon is meglepődtem, hogy nem különösebben kedveltem őt. Richardot annál inkább, ami jó, mert ő volt a főszereplő. Az idős professzort, Reget cukinak tartottam, de az elektromos szerzetessel megintcsak nem sikerült összebarátkoznom. Pedig vele nagyon szerettem volna. A ló viszont szimpatikus volt nagyon, habár ő csak mellékszereplő.

Vagy nem értettem meg teljesen az ok-okozati kapcsolatokat, vagy a lezárás tényleg kicsit suta és nélkülöz némi logikát. Ezt nem sikerült megfejtenem, de mivel annyira laza, szórakoztató műfaj ez, ezért nem is akarom túllihegni. Összességében tetszett a történet, és lehet, hogy hamarosan a folytatását is elolvasom.

Értékelésem: 4 / 5

Hasonló könyvek:
Claus
Napnak fénye
The Rejected Writers' Book Club
Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése