2016. szeptember 6., kedd

Szólít a szörny

https://moly.hu/konyvek/patrick-ness-siobhan-dowd-szolit-a-szornyJelentős mondanivalójú, szomorú könyv a lelkünkről és a tetteinkről.

A történetből: Egyik este éjfél után eljön egy szörny Conorért. Ami nevetséges, hiszen Conor már elmúlt 13 éves! Mégis eljön érte a tiszafából megelevenedett, hatalmas, rémisztő szörny. Conor azonban nem fél tőle, hiszen látott ő már rosszabbat is. Ez a szörny mégse hagy nyugtot neki, és ragaszkodik hozzá, hogy három történetet elmeséljen. A negyediket az igazságot Conornak kell majd elmondania, és ez a legrémisztőbb az egészben.

Értékelésem: AniTiger ajánlotta ezt a könyvet a blogján, és annyira megragadott, amiket írt róla, hogy másnap meg is rendeltem magamnak a könyvet. Nem bántam meg. A történet végtelenül szomorú, de igazi mondanivalója van, annak ellenére, hogy elég rövidke, hiszen a könyv jelentős részét a rajzok teszik ki. Nekem nagyon tetszettek ezek a fekete-fehér illusztrációk, amik sokszor körbeölelték a szöveget, máskor pedig mindkét oldalt kitöltötték. Jól tettem, hogy végül nem elektronikus könyvként vásároltam meg az amazonon, mert ez biztosan nem jött volna így át az e-könyv olvasómon. Igazán szép a kivetelezés, minden dicséretet megérdemel.

A történetben Conor életének egy jelentős időszakába kapunk bepillantást, amikor is eljön érte a tiszafa szörny. A rövid történet végig érdekes, de az igazán jelentős gondolatok a szívbemarkoló regény vége felé rúgják gyomron az olvasót. Nagyon értékes és megszívlelendő a mondanivalója, rövidsége ellenére tartalmas a regény. A történet egyúttal nagyon szomorú is; nehéz elképzelnem olyan embert, akinek ne lábadba minimum könnybe a szeme ezt olvasván. Általában inkább kerülöm a túlságosan szomorú könyveket, de azt gondolom, hogy ezt mindenkinek érdemes lenne életében legalább egyszer elolvasnia.

Értékelésem: 5 / 5

Film: A regény alapján film is készült, ami idén október végén kerül itthon a mozikba. Az előzetesek alapján nagyon ígéretesnek tűnik, és a forgatókönyvet, ahogy magát a könyvet is Patrick Ness írta. Íme az egyik előzetes. (Liam Neeson hangja szerintem zseniális!!)


Update (2017. február 19.): megnéztem a filmet (eredeti hanggal), nagyon jó volt! Nagyon tehetséges a gyerekszínész, és hát Liam Neeson is rendkívül hatásosan adja a szörny hangját. Nekem nagyon tetszett, többször elszorult a torkom, legalább annyira sírós a film, mint a könyv. A legvégére beraktak egy pici plusz csavart, ami elsőre összezavart kicsit, de azt hiszem, nagyjából megfejtettem. Érdemes volt megnézni, nagyon jól visszaadja a könyvet minden szempontból, és csodás a látványvilág is.

(A magyar filmforgalmazó pedig szégyellheti magát, amiért még mindig nem került itthon a mozikba a film. Sajnos ezzel maguk alatt vágták a fát, mert így akit igazán érdekel, az valószínűleg mostanra már jó minőségben le is töltötte a netről ahelyett, hogy tovább várna, amíg végre a mozik is elkezdik vetíteni.)

További könyvek az írótól: The ​Rest of Us Just Live Here

Kövess Bloglovin-on

3 megjegyzés:

  1. Ó, de örülök, hogy neked is tetszett! Boldog vagyok, hogy megoszthattam veled az élményt! ^^ (Ez a könyv tényleg élményszámba megy szerintem.) Nem tudom, hozni fogja-e (tudni fogja-e hozni) a sztorit, de nagyon reménykedem. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, én se vagyok benne biztos, hogy a filmen is átjön-e majd úgy az üzenet, mint a könyvből, de mindenesetre bíztató, hogy ugyanaz írta a forgatókönyvet is, mint a regényt! :)

      Törlés
    2. jelentem, hogy megnéztem a filmet, egy-két bekezdéssel ki is egészítettem a bejegyzést. :)

      Törlés