2013. november 24., vasárnap

Candy Cane Murder

Három karácsonyi történet három írónő tollából.

Közelednek az ünnepek, ezért gondoltam, írok egy rövid ajánlást a Candy Cane Murder című, angol nyelvű könyvről. Három különböző karácsonyi történetet mesél el, melyeket más-más írónő írt, de mindegyikben fontos szerepet kap a candy cane, azaz a piros-fehér csíkos, általában tömény cukorból készült pálcika (nyalóka), ami a tengerentúlon szorosan a karácsonyi ünnepléshez kapcsolódik.

Joanne Fluke: Candy Cane Murder
Az első rövid történet Hannah Swensen kalandját meséli el, ez egy tipikus sütiskrimi (szokásos módon, receptekkel). Aki ismeri a sorozatot, tudja, mire számíthat. Ezt a történetet a 9,5-ik Hannah Swensen regényként tartják számon.

Laura Levin: The Dangers of Candy Canes
A következő történet egy hasonló karácsonyi nyomozást mesél el, a szingli főhősnő, Jaine Austen szemszögéből. Mi magyarok, nemigen ismerjük a történeteit, pedig ő is egy hasonló regénysorozat főszereplője, mint Hannah Swensen. Én se olvastam korábban semelyik történetét, de ez annyira megtetszett, hogy elhatároztam, a többivel is megpróbálkozom. Nagyon jól elszórakoztam rajta, ahogy a macskájával „beszélget”, és igazán életszerű a lelkifurdalásaival, és az időről időre kitalált hazugságaival, melyek időnként kissé kínosra sikerülnek.

Leslie Meier: Candy Canes of Christmas Past
A harmadik történetet egy a múltban megtörtént haláleset felgöngyölítésével foglalkozik. Nemcsak hogy kb. 50 évvel korábban halt meg az illető, de ráadásul az se bizonyos, hogy gyilkosság történt, így aztán különösen nehéz dolga van a főhősnőnek. Ebben a novellában is kisebb szerepet kapnak az édességek, melyek receptjei a történet végén el is olvashatók.

Értékelésem: Én a Hannah Swensen történeteket már meglehetősen unom, mert túl kiszámíthatóak, és az alaptörténet nem halad egyről a kettőre. Viszont a másik két történetben más hasonló női "nyomozókat" is megismerhetünk, akiknek szintén megvan a saját könyvsorozatuk. Aki szereti a könnyed, női nyomozós történeteket, azoknak érdemes mindhármat elolvasnia, és ha valamelyik megtetszik, megkeresheti az írónő további könyveit. Nekem összességében bejött a könyv, de egyedül a The Dangers of Candy Canes volt az, amit igazán élveztem, a másik kettő inkább csak az "egynek elmegy" kategóriába esett. Így jött ki átlagosan a 4 pont.

Értékelésem: 4 / 5

További könyvek Laura Levintől: This Pen for Hire

Hasonló könyvek:
This Pen for Hire
The Heist
Heat Wave - Hőhullám

Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése