2018. november 28., szerda

Babaarc

https://moly.hu/konyvek/renee-rosen-babaarcBrutális cselekményű történet a gengszterek világában az alkoholtilalom idején. Csak erős idegzetű felnőtteknek! (Én végig se olvastam...)

A történetből: Vera egy szegény gépírólány, aki nagyvilági életről, csillogásról és hírnévről álmodik. Szeret éjszaka bulizni, de a bárokban, klubokban általában férfiakkal hívatja meg magát az italra (amit szintén nagyon szeret), hiszen szerény fizetéséből elég ennivalót se tud magának venni. Végül másodállást vállal, és ennek köszönhetően hamarosan megismerkedik egy elbűvölően gazdag, jóképű és rendkívül nagylelkű férfival. Randizni kezdenek, ám kiderül róla, hogy gengszter, így Vera inkább egy másik férfi karjaiba veti magát. Csakhogy ez a férfi is veszélyes, régi szerelme pedig nem mond le Veráról.

Értékelésem: Ezt a könyvet az idei Könyvhéten találtam az egyik 500 Ft-os dobozban (amiben minden könyv ennyibe került), és emlékszem, hangosan felolvastam a hátsó borítón lévő leírást AniTigernek, annak ellenére, hogy voltak ott mások is éppen. Szerencsére mind hasonló korú nők voltunk, így nagy egyetértésben mindannyian fetrengtünk a nevetéstől, annyira butának tűnt a főszereplő és a történet, mégis többen egyből elhatároztuk, hogy ez a könyv nekünk kell. Hogy miért? Mert hihetetlenül szórakoztatónak tűnt.

A regény eleje valóban olyan volt, mint amit vártam. Bolondos történet egy 18 éves fiatal nőről, aki próbál megállni a saját lábán, és a nagyvilági életre való törekvése során az se feltétlenül rettenti el, ha bűnözők közé keveredik. Kissé őrült a történet is, meg a főszereplő is, de olyan bohókás, és rendkívül szórakoztató módon. Legalábbis az elején.

Lassan azonban egyre sötétebb lesz a történet. Persze a gengszterek világában játszódó történetnél nem is várhatunk mást, minthogy hogy egyre több baj üti majd fel a fejét, és várhatóan fejek is hullanak, de bíztam benne, hogy továbbra is megmarad ez a bolondos, szórakoztató stílusa a regénynek. Sajnos ez nem így lett. Idővel kezdtek felbukkanni igazán elborzasztó jelenetek, és mindeközben a vidámabb, önfeledtebb jelenetek száma fokozatosan csökkent. Olyannyira, hogy a regény feléhez érve be kellett látnom, hogy ebből már nem is lesz kiút, és egy kínzós jelenetnél úgy döntöttem, elég volt a brutalitásból, inkább nem is olvasom tovább a történetet. Becsapósnak érzem mind a borítót, mind a fülszöveget, mert sehol semmi nem figyelmeztetett arra, hogy egy túlságosan valószerű horrorba fordul át a regény.

Mivel nem olvastam végig a regényt, ezért nem érzem úgy, hogy számmal is értékelhetném, úgyhogy ezúttal ez most elmarad. Ha le is pontoznám, nem azért tenném, mert rosszul van megírva, hanem mert én nem szeretem az ilyen brutális történeteket, meg mert becsapva érzem magamat.

Én semmiképpen sem ajánlanám se 18 éven aluliaknak, se gyenge idegzetűeknek. Ha egy könnyed történetre vágysz, akkor mindenképpen keress valami más olvasnivalót!

Hasonló könyvek:
A Murder in Time

Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése