2017. április 7., péntek

All Our Yesterdays

https://moly.hu/konyvek/cristin-terrill-all-our-yesterdaysSötét hangulatú, izgalmas kaland a múltban.

A történetből: Em és Finn már régóta szomszédos cellában vannak fogva tartva. Idejét sem tudják, mikor látták egymást utoljára, csak a hangok jutnak át a falon. Sokszor ebből merítenek erőt, hogy beszélgethetnek egymással, de sokszor ez a legnehezebb, amikor végig kell hallgatniuk, hogy a Doktor emberei hogyan kínozzák a másikat. Egy alkalommal Em elrejtett üzenetet talál, egy listát, melyen felismeri a saját írását, ám nem emlékszik rá, hogy ő írta volna. Marina gondtalan életet él, legnagyobb problémája, hogy összejönnek-e Jamesszel, akit egészen kicsi kora óta bálványoz. Úgy érzi, hogy végre kialakulhat köztük valami, ám James bátyját, aki kongresszusi képviselő, egy szónoklata közben váratlanul lelövik. Ettől kezdve Marina élete a feje tetejére áll.

Értékelésem: Hangoskönyvként hallgattam ezt a regényt, és bár eleinte valamiért nem tetszett Meredith Mitchell narrálása, hamarosan rájöttem, hogy ez a nő valami zseniális. Nagyon érzékletesen tudta visszaadni a különböző szereplők hangulatait, és azt a reménytelenséget, amit a cellában sínylődő Em és Finn érzett. Néha egészen beleborzongtam, szinte ott éreztem magam mellettük. Épp emiatt nem is tűnik szokványos Young Adult regénynek, hiszen vannak benne sötétebb hangulatú részek, és a főszereplők közül vannak, akik már nem is tizenévesek. A regény témája, mondanivalója azonban mégis elsősorban a középiskolás korosztálynak szól, és ezt erősíti a sokszor lebilincselően izgalmas történetvezetés is, ami a Young Adult regények egyik fő jellemzője.

Azt hiszem, nem lövök le nagy poént azzal, ha elárulom, hogy ez egy időutazós történet. Valójában eleve ezért esett erre a hangoskönyvre a választásom, mert amint megláttam a borítóképet a macskakövön látható órával, aminek mintha visszafele mozognának a mutatói, és fölötte a címet, rögtön egyértelműnek tűnt, hogy ebben a regényben bizony időutazás lesz. Ne számítson persze senki vérvonalbeli sci-fire, szó nincs arról, hogy bárki is megoldaná ebben a regényben az időutazás kérdésének nagy paradoxonjait. Inkább csak egyfajta gondolatkísérlet arról, hogy mennyire nehéz lehet egy jövőbeli eseményt megakadályozni, és hogy a minket ért különböző traumák milyen mértékben formálhatják személyiségünket.

Nekem nagyon tetszett a regény bár sajnos csak hosszas kihagyásokkal hallgattam végig , és bár biztos vagyok benne, hogy olvasni is nagyon jó lehet, én különösen ajánlom a hangoskönyv verziót, ami talán még egy kis pluszt ad az élményhez.

Értékelésem: 4,5 / 5

Hasonló könyvek:
Csodák kora
Időtlen szerelem trilógia

Kövess Bloglovin-on

3 megjegyzés:

  1. Érdekes, nekem is egyből az időutazás jutott a borítóról az eszembe. ^^ (Egyébként az a cellás rész az elején picit olyan, mint a V for Vendetta egyik része/jelenete...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azt hiszem, ez a borító elég egyértelmű ezzel a címmel. :)
      Azért nem olyan, mint a Vendettásban, mert Em és Finn ismerték egymást korábban is.

      Törlés
    2. Ja, már értem, hogy nemcsak erre gondoltál... Nem tudom, nekem nem jutott eszembe a párhuzam, mert azért vannak eltérések a kettő között, de értem már, hogy mire gondolsz.

      Törlés